۶۵ درصد مردم چهارمحال و بختیاری کمبود ویتامین D دارند

مصرف قرص و مکمل ویتامین D در استان چهارمحال و بختیاری ضروری است.

عنایت‌الله کلیج مسئول گروه تغذیه مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: براساس ارزیابی‌های انجام شده، حدود ۶۵ درصد مردم استان کمبود ویتامین D دارند.

وی با اشاره به اینکه کمبود ویتامین D در کشور ۴۴ درصد است و استان از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: مصرف قرص و مکمل ویتامین D در استان ضروری است و افراد بالای ۱۲ سال باید ماهانه یک عدد قرص ویتامین مصرف کنند.


بیشتر بخوانید


کلیج اظهار داشت: هم‌اکنون توزیع قرص و مکمل این ویتامین در تمام مراکز بهداشت، خانه‌های سلامت شهری و روستای استان به صورت رایگان در اختیار افراد قرار داده می‌شود.

وی اضافه کرد: خستگی، درد عضلانی، نداشتن تمرکز، خواب آلودگی، فشار خون بالا و آسیب‌پذیری استخوان از مهمترین علام کمبود آهن و ویتامین D است که کمبود این ویتامین باعث بروز انواع بیماری‌ها از جمله انواع سرطان، سکته قلبی، پوکی استخوان و ام. اس می‌شود.

کلیج با اشاره به اینکه کمبود ویتامین D بین دانش‌آموزان و نوجوانان بیشتر است، گفت: طرح مکمل یاری آهن و ویتامین D برای دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه اول و دوم با همکاری مرکز بهداشت و آموزش و پرورش از سال ۸۲ در حال اجراست و در این طرح بیش از ۱۶ عدد قرص آهن برای ۱۶ هفته و چهار عددکپسول ویتامین D بین دانش‌آموزان به صورت رایگان توزیع می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۴:۵۹ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
سرانه مصرف ماهی در استان باید بالا رود
آخرین اخبار