نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح حمایت مالی از افشاگران فساد موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۱ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی حمایت مالی از افشاگران فساد، با کلیات این طرح با ۱۲۳ رأی موافق، ۴۶ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سید کاظم دلخوش اباتری سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در دفاع از کلیات این طرح گفت: این طرح در جلسات متعدد با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر یکی از مباحث بسیار مهم و درخواست مردم، موضوع فساد و برخورد با فساد است که در طرح مذکور به مواردی مانند حمایت از گزارشگران فساد، اشاره شده است.

وی تصریح کرد: تشریح مفهوم واژگان این حوزه، فرآیند دریافت گزارش، راه‌های حمایت از گزارشگر، پاداش گزارشگران فساد و... از جمله مواردی است که در طرح کمیسیون قضایی و حقوقی درباره حمایت مالی از افشاگران فساد به آن‌ها پرداخته شده است.

متن کامل طرح را در اینجا دانلود کنید.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۲ ۲۱ اسفند ۱۴۰۱
راه های دریافت پول و امتیاز مشخصه اول باید راهکار کشف فساد و اثبات بررسی شود چون گرفتن پورسانت لسیار معمول شده و از مجریان طرحها از سرمایه گذاران بخش خصوصی درخواست‌های زیادی می شود در غیر اینصورت گره های کور ایجاد شده باز نمی شود.
آخرین اخبار