اپل برای توسعه هدست واقعیت ترکیبی، تیم جدید تعیین کرد

دستگاه واقعیت افزوده و واقعیت مجازی احتمالاً در ماه ژوئن معرفی خواهد شد

گزارش شده است که اپل امسال عینک‌های واقعیت ترکیبی را روانه بازار خواهد کرد. دستگاه واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) احتمالاً در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال (WWDC) در ماه ژوئن معرفی خواهد شد و اکنون، طبق آخرین گزارش ها، تیم‌های تخصصی فرآیند‌ها و طراحی‌ها را در مورد زمان عرضه هدست تقسیم کرده‌اند.

فایننشال تایمز در گزارشی ادعا کرده است که تیم عملیات به رهبری جف ویلیامز خواسته تا هدست را در سریع‌ترین زمان ممکن ارسال کنند، حتی اگر حجیم، گران و با جذابیت محدود برای مصرف‌کنندگان باشد؛ البته تصمیم گیری در این خصوص بر عهده "تیم کوک" مدیر عامل شرکت است که گفته می‌شود در کنار تیم عملیات قرار گرفته است.

در این گزارش آمده است که کوک و ویلیامز وضعیت بازار را در نظر گرفته و معتقد هستند که اکنون ورود به معارضه منطقی است، آن‌ها به ایده تکرار محصول و بهبود آن در طول زمان اعتقاد داشته و گفتند: "تیم عملیات اپل می‌خواهد محصول «نسخه یک» را عرضه کند، هدستی شبیه عینک اسکی که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق FaceTime یک ویدیوی سه‌بعدی همه‌جانبه تماشا کنند، تمرین‌های تعاملی انجام دهند یا با آواتار‌های واقع‌گرایانه چت کنند، اما اپل خواسته تا زمانی که نسخه سبک‌وزن عینک واقعیت افزوده از نظر فنی قابل اجرا شود، عرضه آن به تعویق بیفتد.

تیم کوک بعد از استیو جابز در راس شرکت اپل قرار گرفت و تحت رهبری او، این شرکت به موفقیت چشمگیری دست یافت؛ به طور پیوسته کسب و کار خود را ایجاد کرد و بر بخش‌هایی که در آن رقابت می‌کرد تسلط یافت. هدست واقعیت ترکیبی اپل دومین محصول جدید بزرگ تحت عنوان رهبری کوک پس از اپل واچ در سال ۲۰۱۵ است.

حتی اگر هدست نسل اول به دلیل طراحی حجیم و قیمت بالا مورد استقبال قرار نگرفت، مدل مقرون‌به‌صرفه‌تر - که گفته می‌شود در حال توسعه است - می‌تواند به خوبی مورد استقبال قرار گیرد.

گزارش شده است که هدست واقعیت ترکیبی اپل مجهز به صفحه نمایش دوگانه ۴K OLED و سنسور‌های پیشرفته برای ردیابی چشم و دست است. ممکن است گران باشد - حدود ۳۰۰۰ دلار -، اما این شرکت انتظار دارد در سال اول حدود ۱ میلیون دستگاه بفروشد.

منبع: الیوم السابع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار