جمع آوری موتور پمپ‌ها و لوله‌های برداشت آب غیر مجاز از سد ملاصدرا

برداشت آب غیر مجاز از سد ملاصدرا با ایجاد انشعابات یکی از چالش‌هایی است که در سال‌های مختلف در این منطقه وجود دارد و برای مدیریت آب در استان فارس مشکلاتی ایجاد می‌کند.

سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس از ممانعت از انتقال آب و رهاسازی تصرفات غیر مجاز حوضه آبریز سد ملاصدرا در شهرستان اقلید خبر داد و گفت: در راستای شرح وظایف شرکت آب منطقه‌ای و با مشارکت یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و با حضور نیروی انتظامی و نیز واحد اجرای احکام دادگستری شهرستان اقلید، عملیات گسترده‌ای در حوزه آبریز سد ملاصدرا انجام شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان فارس در ادامه گفت: بر اساس این گزارش طی این عملیات تعدادی موتو پمپ غیر مجاز وحجم قابل توجهی لوله انتقال، که آب را بصورت غیر مجاز به اراضی تخریب شده منابع ملی پمپاژ می‌کردند جمع آوری شد.

لازم به توضیح است سد مخزنی ملاصدرا در ۱۳۸۶ با حجم مخزن ۴۴۰ میلیون متر مکعب افتتاح شده است و هم اکنون بیش از ۱۴۰ میلیون متر مکعب آب پشت آن ذخیره می‌باشد. افرادی سودجو با اقدام به تخریب اراضی ملی کرده و آب را بطور غیر مجاز از دریاچه سد پمپاژ کرده اند که طی عملیات مذکور با معارضین به منابع آبی و منابع ملی برخورد شد.

هر گونه برداشت آب بصورت غیر مجاز و بدون در دست داشتن مجوز، ممنوع بوده و با متخلفان بصورت قاطع برخورد خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار