پرتاب کیسه‌های زباله به سوی دفتر حزب مکرون

در پی اعتصاب سراسری در فرانسه و انباشت ۵ هزار تن زباله در پاریس، معترضان به دولت فرانسه در برابر دفتر حزب رنسانس فرانسه کیسه زباله پرتاب کردند.

حساب کاربری مدیا لیبر تصاویری از تجمع روز گذشته معترضان به دولت فرانسه را در مقابل دفتر حزب رنسانس این کشور منتشر کرد. معترضان به اصلاحات مکرون، کیسه‌های زباله را به سوی این دفتر پرتاب کردند. پلیس تلاش کرد معترضان را متفرق کند.

از سویی دیگر حساب توییتری انونیم سیتواین که اخبار سیاسی و اجتماعی جهان را پوشش می‌دهد تصاویری از اعتراضات سراسری امروز (چهارشنبه) در فرانسه منتشر کرد.

معترضان به اصلاحات بازنشستگی در فرانسه از حدود ساعت ۵ بامداد امروز جاده‌های اطراف کان را بستند. اعتصاب سراسری امروز، ۱۵ مارس که با فراخوان اتحادیه‌ها برگزار می‌شود با عملیات‌های مسدود سازی تشدید شده است.

شایان ذکر است فرانسه روز شنبه با هفتمین روز تظاهرات علیه برنامه‌های اصلاحات بازنشستگی نامحبوب امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور در بحبوحه اعتصابات جاری که پالایشگاه ها، حمل و نقل عمومی و جمع آوری زباله را تحت تأثیر قرار داده، مواجه است.

به گزارش رسانه‌های محلی، در پاریس، زباله‌ها همچنان در خیابان‌ها انباشته می‌شوند و ساکنان از حضور روزافزون موش‌ها شکایت دارند. ائتلافی از اتحادیه‌های کارگری فرانسه که از زمان آغاز جنبش اعتراضی در پایان ژانویه، نمایش نادری از اتحاد را حفظ کرده اند، امیدوارند که به فشار بر دولت برای عقب نشینی از اصلاحات ادامه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
ایران باید در جهت سازی اعتراضات مردم فرانسه فعال باشه
ابراز نگرانی سخنگوی دولت رییسی درباره اوضاع معترضان خوب بود ولی باید فعال تر بود

همچنانکه چند دهه هس فرانسه با حمایت از منافقان و گروه های معاند و تحریم ها ضد ایرانی ، عرصه و بر ما تنگ کردن

حالا نوبت ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۴ اسفند ۱۴۰۱
این فرانسه است عین دموکراسی دروغین
آخرین اخبار