اعتصاب‌ها سبب انباشت مقادیر زیادی زباله در پاریس و دیگر شهر‌های فرانسه شده است.

شبکه تلویزیونی سی جی تی ان گزارش داد: چندین تن زباله در خیابان‌های شهر پاریس پایتخت فرانسه انباشته شده است. این به خاطر آن است که کارگران بخش خدمات شهری در اعتراض به قانون افزایش سن بازنشستگی دست به اعتصاب زده اند. راس کالین در این رابطه از پاریس گزارش می‌دهد.

ما شاهد اعتصاب در اعتراض به قانون افزایش سن بازنشستگی در سال جاری در فرانسه هستیم. این موضوع سبب اختلال در خدمات شهری شده است. ما شاهد تعطیلی ایستگاه‌های مترو هستیم. ما شاهد لغو برنامه حرکت قطار‌ها هستیم. اما اخیرا مقادیر زیادی زباله در خیابان‌های شهر پاریس پایتخت فرانسه بر روی هم انباشته شده اند.

تنها پاریس شاهد این وضعیت نیست و دیگر شهر‌های فرانسه و از جمله شهر نانت در غرب فرانسه هم شاهد این وضعیت هستند. کارگران خدمات شهری که زباله‌ها را جمع آوری می‌کنند هفته‌ها است که د ر اعتصاب به سر می‌برند. آن‌ها به قانون افزایش سن بازنشستگی معترض هستند. پیشتر افرادی که در جمع آوری زباله فعالیت می‌کردند در سن ۵۷ سالگی بازنشسته می‌شدند، اما با تغییراتی که دولت ایجاد کرده است این میزان به ۵۹ سال تغییر می‌کند.

براساس اتحادیه کارگری سی جی تی فرانسه که یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کارگری است کارگرانی که در بخش جمع آوری زباله کار می‌کنند از امید به زندگی کمتری برخوردارند. انتظار می‌رود که در روز چهارشنبه یک تظاهرات بزرگ دیگر با حضور بیش از یک میلیون نفر در سراسر فرانسه ضد قانون بازنشستگی برگزار شود.

این شبکه گزارش داد: پاریس همیشه یکی از زیباترین شهر‌های جهان بوده است، اما حالا با انباشت این زباله‌ها مقامات بهداشتی می‌گویند که این وضعیت می‌تواند برای بهداشت عمومی مضرات زیادی به همراه داشته باشد. کارگران بخش جمع آوری زباله اعلام کرده اند که اگر دولت از قانون تغییر سن بازنشستگی دست بردارد آماده هستند که به فوریت زباله‌ها را جمع آوری کنند. اما دولت تمایلی به این کار ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار