نماینده سوریه در سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی و داعش به غيرنظاميان همزمان با زلزله و رنج‌های آن در سکوت جامعه جهانی انتقاد کرد.

بسام صباغ  با تاکید بر پایبندی دمشق به ارسال و توزیع کمک‌های بشردوستانه به همه شهروندان زیان دیده از زلزله در این کشور، افزود همزمان با وقوع زلزله و رنج‌های ناشی از آن، رژیم صهیونیستی با حمله تروریستی، غیر نظامیان را هدف قرار داد و از سوی دیگر، گروه تروریستی داعش نیز شماری از شهروندان بیگناه سوری را به شهادت رساند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره تامین نیاز‌های انسانی در سوریه پس از وقوع فاجعه زلزله، گفت دمشق به همه تلاش‌ها برای پاسخ فوری به نیاز‌های زلزله زدگان ادامه می‌دهد. صباغ افزود سوریه بر پایبندی به ارسال و توزیع کمک‌های انسانی بین همه شهروندان زیان دیده و بر مخالفت با تلاش‌ها برای سیاسی کردن کمک‌های بشردوستانه تاکید می‌کند.

وی گفت: سوریه بر لزوم تمرکز تلاش‌های بین المللی برای مقابله با پیامد‌های زلزله و کمک برای بازسازی زیرساخت ها، رفع مشکلات و خسارت‌های وارد شده به اماکن عمومی تاکید کرد.

صباغ افزود: محدودیت‌های اعمال شده بر بیمارستان‌ها در سوریه، خودداری شرکت‌های جهانی از فروش دارو و تجهیزات ضروری پزشکی، مشکلات حوزه بهداشتی را تشدید کرده است و مشکلات کشور در دوره شیوع ویروس کرونا و وقوع زلزله از جمله این مشکلات بود.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت تسلط غیر قانونی آمریکا بر میدان‌های نفت و گاز شمال شرق سوریه و عملیات قاچاق نفت به خارج از کشور، ملت سوریه را از این ماده و درآمد‌های میلیارد‌ها دلاری آن محروم کرده است.

وی همچنین گفت: حمله اخیر اسرائیل علیه سوریه، جنایت جنگی و نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است و شورای امنیت باید به مسئولیت‌های خود برای ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم اشغالگر و ارائه تضمین برای تکرار نشدن حملات این رژیم به سوریه عمل کند.

در حالی که جمهوری عربی سوریه برای بهبود شرایط زلزله زدگان خود تلاش و شهدا را دفن می‌کرد و در صدد راهکار‌هایی برای تسریع در بررسی نتایج وقوع زلزله ویرانگر و فاجعه وار بود، گروه‌های تروریستی و نظامیان اشغالگر اسرائیل در کمین سوریه و ملت آن بودند. گروه تروریستی داعش با حمله وحشیانه، ۵۳ شهروند را به شهادت رساند و شماری دیگر را زخمی کرد. آن هم در شرایطی که این شهروندان در شهر سخنه در شرق استان حمص، در حال جمع آوری قارچ بودند.

همزمان با این حمله تروریستی، رژیم اشغالگر اسرائیل از سمت جولان اشغالی، با موشک برخی محله‌های مسکونی شهر دشمق را هدف حمله هوایی قرار داد که در آمار اولیه، ۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۵ غیر نظامی به شدت زخمی شدند، تعدادی از منازل غیر نظامیان تخریب و به برخی مراکز آموزشی و آثار باستانی خسارت وارد شد. این حمله تروریستی اسرائیل در چارچوب اقدامات این رژیم در راستای حملات سازمان یافته علیه غیر نظامیان و مراکز غیر نظامی سوریه اعم از منازل، مراکز خدماتی، فرودگاه‌ها و بنادر صورت گرفت که این اقدامات به منزله جنایت‌های جنگی و نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین منشور سازمان ملل و تهدید آشکار برای صلح و امنیت بین المللی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار