گاز رسانی به ۱۸ روستای طارم سفلی آغاز شد

مدیر عامل شرکت گاز استان از گازرسانی به ۱۸ روستا‌های دهستان چوقور بخش طارم سفلی خبر داد.

علی حجتی پور مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین در روستای ماهین از توابع طارم سفلی گفت: با حرکت جهادی شرکت گاز و با حمایت مسئولان استانی بخصوص نمایندگان مردم استان قزوین در مجلس شورای اسلامی، ۱۸ روستای واقع در منطقه چوقور طارم سفلی از نعمت گاز برخوردار خواهند گرفت.

وی افزود: برای گازرسانی به ۱۸ روستای دیزجین، کنگاور، مغانک، یمغان، ماهین، بروج، چیزه، سزنق، دهنه، چمن امیر آباد، حصار، زرند، عباس آباد، علی آباد، قارخون، رازان، اسماعیل آباد و فیله ورین که در مناطق دور دست و صعب العبور استان قرار دارند، بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است.

حجتی پور اضافه کرد: با اتمام گازرسانی به این روستا‌ها ۳ هزار خانوار به مشترکین بهره‌مند از گاز استان اضافه خواهد شد.

وی متراژ شبکه طراحی شده برای این روستا‌ها را بیش از ۱۱۰ کیلومتر اظهار کرد و گفت: مدت اجرای گازرسانی در این پروژه ۶۵۰ روز در نظر گرفته شده است که اگر بخواهیم زودتر از این زمان گازرسانی به پایان برسد، شرکت گاز استان نیاز به حمایت مردم این منطقه دارد.

حجتی پور در ادامه افزود: برای گازرسانی به این ۱۸ روستا، یک پروژه گازرسانی با عنوان "گازرسانی به محور چوقور- فاز یک" با هزینه بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال که شامل ۴۳ کیلومتر شبکه گذاری بوده در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: اجرای این پروژه بیش از یکسال است که شروع شده و در این محور نیز دو روستای میمونک و شیزر نیز در برنامه گازرسانی قرار دارند.

حجتی پور گازرسانی به منطقه طارم سفلی را فرصتی مناسب برای گازرسانی به روستا‌های همجوار این منطقه که در محدوده استان زنجان هستند، دانست و بیان کرد: با گازرسانی به محور چوقور شرکت گاز استان زنجان نیز می‌تواند با برنامه ریزی، طراحی و هماهنگی‌های لازم روستا‌های خود را که هم مرز با این منطقه هستند را از نعمت گاز برخودار نماید.

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین شرکت صنایع مس طارم را فرصتی ویژه برای محرومیت زدایی از چهره این منطقه دانست و گفت: با گازرسانی به این منطقه این شرکت نیز می‌تواند خود را به مشترکین صنعتی استان اضافه کند تا بتواند از این سوخت پاک استفاده نماید.

لطف الله سیاهکلی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم اظهار داشت: با تلاش جهادی و انقلابی مدیرعامل و مجموعه خدوم شرکت گاز استان شاهد پیشرفت چشمگیری در انجام پروژه‌های گازرسانی در اقصی نقاط از جمله طارم سفلی هستیم و این گازرسانی به روستا‌ها بخصوص روستا‌های محروم و دور دست علاوه بر اینکه باعث ظهور صنایع تولیدی و کارخانه‌ها می‌شود، یک رفاه عمومی نامحسوس نیز برای مردم استان ایجاد کرده است.

خانم محمد بیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی نیز از مدیر عامل و مجموعه شرکت گاز به جهت سرعت گازرسانی در مناطق کم برخوردار استان تشکر کرد و گفت: بررسی روند گازرسانی به شهر‌ها و روستا‌ها بعد از انقلاب نشان می‌دهد که توسعه شبکه گاز یکی از اولویت‌های جدی جمهوری اسلامی ایران بوده است و نمایندگان استان برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه گازرسانی آمادگی لازم را دارند تا با هم‌اندیشی، مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه‌ها را برطرف کنند و مردم مناطقی که در آنجا امکان توسعه گازرسانی میسر است در کمترین زمان ممکن از گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار