برتری نظامی روسیه در رویارویی با توپخانه هدایت شونده آمریکایی

به گفته یک کارشناس نظامی، سامانه‌های موشکی ضد هوایی روسیه توانایی مقابله با توپخانه هدایت شونده آمریکایی اکسکالیبر M۹۸۲ را دارد.

ویکتور موراخوفسکی، کارشناس نظامی و سردبیر مجله Arsenal of the Fatherland، به اسپوتنیک گفت: سامانه‌های موشکی ضد هوایی روسیه که در عملیات نظامی ویژه در اوکراین مورد استفاده قرار گرفت، توانایی مقابله با توپخانه هدایت شونده آمریکایی اکسکالیبر M۹۸۲ Excalibur را نشان داده‌اند.

موراخوفسکی گفت: "یکی از ویژگی‌های کار پدافند هوایی روسیه به عنوان بخشی از عملیات ویژه، استفاده از موشک‌های هدایت شونده توسط سیستم‌های پدافند هوایی ما برای انهدام مهمات هدایت شونده دقیق در هوا است. از جمله مواردی که از انهدام موفقیت آمیز آن‌ها ثبت شده است گلوله‌های توپخانه هدایت شونده آمریکایی اکسکالیبر M۹۸۲ که توسط نیرو‌های اوکراینی از هویتزر‌های M۷۷۷ مورد استفاده قرار می‌گیرد، است. "

وی تاکید کرد: گلوله‌های هویتزر ۱۵۵ میلی متری به دلیل ابعاد کوچک هدف دشواری برای سامانه‌های پدافند هوایی است. به عنوان مثال، اگر موشک HIMARS MLRS (سیستم موشک پرتاب چندگانه) که سیستم‌های ما آن را به تعداد زیاد ساقط می‌کنند، دارای طول ۴ متر (۱۳ فوت) با کالیبر ۲۲۷ میلی متر باشد، پرتابه اکسکالیبر تنها ۱ متر است.

روسیه دیروز جمعه اعلام کرد که تمامی جت‌های جنگنده ارائه شده به اوکراین توسط کشور‌های غربی پس از تعهد لهستان و اسلواکی از اعضای ناتو برای ارسال جت‌های میگ ۲۹ به کی‌یف، نابود خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
اگه برتری داشت ماشین جنگیش درباخموت زمین گیر نمی شد
آخرین اخبار