مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال تاکنون ۹۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان از درآمد‌های مالیاتی استان برای بخش درمان پرداخت شده است.

 کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه در پایان هر ماه از محل ۹ درصد مالیات و عوارض ارزش افزوده یک درصد سهم مالیات سلامت است که به حساب بهداشت و درمان استان واریز می‌شود گفت: در این راستا تاکنون ۹۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

او افزود: در ۱۱ ماهه امسال ۲۵۷ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان مالیات عوارض واریزی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری و مناطق عشایری در سطح استان واریز شده است.

کریمدادی با بیان اینکه بحث درآمدی استان به اداره کل امور مالیاتی برمی‌گردد اظهار کرد: این میزان واریزی نسبت به کل سال ۱۴۰۰ حدود ۴۶ درصد رشد داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی با بیان اینکه از این میزان ۱۴۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان مربوط به شهرداری‌های استان بوده است اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد رشد دارد.

او یادآور شد: همچنین میزان پرداختی به دهیاری‌های استان ۷۸ میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۳ درصد رشد داشته است.

کریمدادی اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال مبلغ پرداختی روستا‌های فاقد دهیاری استان نیز ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

او افزود: مبلغ پرداختی مناطق عشایری استان که مستقیم به حساب اداره کل عشایری استان پرداخت می‌شود، بالغ بر ۲۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی  با بیان اینکه مردم و فعالان اقتصادی در قبال هزینه‌هایی که دولت برای آن‌ها انجام می‌دهد باید پرداخت‌هایی را در قالب مالیات داشته باشند و باید از هزینه کرد آن اطلاع یابند بیان کرد: مبالغی که در پایان هر ماه به صورت مستقیم به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود براساس سرانه جمعیت است.

او با بیان اینکه میزان پرداختی در روستا‌های فاقد دهیاری به حساب فرمانداری‌ها واریز می‌شود خاطرنشان کرد: در مناطق عشایری نیز مبالغ واریزی به حساب اداره کل امور عشایری استان پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.