واگذاری یکی از سالن‌های ورزشی در بیرجند که طبق قانون صورت گرفته، موجب بروز گلایه‌هایی از سوی هیأت‌های ورزشی شده است.

واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، موضوعی است که به منظور کاهش تصدی گری دولت در بهره برداری و نگهداری از این اماکن صورت می‌گیرد.

سالن بهاران بیرجند که در آن فعالیت رشته‌های ورزشی ووشو و ژیمناستیک صورت می‌گیرد نیز طی مزایده‌ای به بخش خصوصی واگذار شده است.

در بین اجرای روند قانونی این امر، هیأت‌های ورزشی ووشو و ژیمناستیک از اجاره یک ساله سالن به بخش خصوصی استقبال نکرده و گلایه‌هایی از سوی هیئات ورزشی مطرح شده است.

به منظور پیگیری این موضوع با قطبی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفتگو کردیم.

قانونی بودن واگذاری سالن بهاران/ تغییر کاربری نداریم

قطبی سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: سالن ورزشی بهاران (ژیمناستیک)، در فرآیند قانونی به مزایده گذاشته شد و شخصی از مربیان ورزشی برنده مزایده شد و در قالب قرارداد اجاره یک ساله، سالن با حفظ کاربری موجود واگذار شد.

او افزود: به دنبال نگرانی رؤسای محترم هیأت‌های ورزشی ژیمناستیک و ووشوی استان در این باره، چندین جلسه با برنده مزایده و نیز هیأت‌های ورزشی مذکور در محل اداره کل تشکیل شد تا نسبت به تعیین تکلیف موضوع در چارچوب تفاهم و مسالمت آمیز و همچنین از طریق ساز و کار‌های اداری اقدام شود که به دلیل عدم توافق طرفین، موضوع به سرانجام نرسید.


بیشتر بخوانید


قطبی بیان کرد: برنده مزایده سالن ورزشی بهاران بیرجند پس از عدم توافق در خصوص نحوه استفاده طرفین از سالن مذکور و در جهت اجرای قرارداد منعقد شده، اقدام به طرح دعوی در مراجع قضایی استان کرده که پس از چندین نوبت رسیدگی، نهایتاً رأی اثبات قرارداد و اجرای مفاد آن به اداره کل ورزش و جوانان استان صادر گردیده است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی عنوان کرد: به رغم رأی صادره قطعی و قطعیت یافتن آن در آذر امسال، این اداره کل با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای کردن رأی صادره با کمترین آسیب به هیأت‌های ورزشی مستقر در این سالن اقدام کرد، اما به دلیل سوء تفاهم‌های  ایجاد شده بین رؤسای هیأت‌های ورزشی ژیمناستیک، ووشو و برنده مزایده، منتج به نتیجه مطلوبی نشده است.

او گفت: حسب قرارداد منعقد شده با برنده مزایده و نیز مفاد رأی صادره از مراجع قضایی، هیچ گونه تغییر کاربری در نوع و نحوه بهره برداری سالن ورزشی بهاران بیرجند ایجاد نشده و نخواهد شد.

قطبی اظهار کرد: برنده مزایده سالن ورزشی بهاران بیرجند مکلف به بهره‌برداری و استفاده از سالن مذکور در زمینه کاربرییموجود بوده و هرگونه تغییر در نوع بهره برداری منوط به اخذ مجوز از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.