خدمت رسانی به بیش از ۱۲ هزار مراجعه کننده به اورژانس و بیمارستان‌های فارس

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از خدمت رسانی به ۱۲ هزار و ۳۹۷ مراجعه کننده به اورژانس و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه، در نخستین روز از فروردین ۱۴۰۲ خبر داد.

دکتر عباس رضائیان زاده نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی دانشگاه با اشاره به خدمت رسانی به ۱۲ هزار و ۳۹۷ مراجعه کننده به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه، در نخستین روز از فروردین ۱۴۰۲، اظهار کرد: همچنین طی شبانه روز گذشته، ۳ هزار و ۷۶۲ مصدوم حوادث ترومایی به اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های فارس مراجعه کرده و خدمات درمانی لازم را دریافت کرده اند.

او، تعداد عمل‌های جراحی انجام شده در روز نخست فروردین در بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی زیر مجموعه دانشگاه را ۳۴۲ مورد اعلام کرد و افزود: خدمت رسانی به ۵۱۸ مورد بیمار دارای علائم تنفسی و ۲۱۸ مورد بیمار دارای علائم گوارشی، از دیگر خدمات مجموعه سلامت استان در نخستین روز از آغاز سال جدید بوده است.

دکتر رضائیان زاده، به تلاش‌های مجموعه بهداشت استان در خدمت رسانی به مردم و مسافران نوروزی اشاره کرد و ادامه داد: همزمان با نخستین روز از آغاز سال ۱۴۰۲، کارشناسان بهداشت محیط استان، ۶۱۴ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آبرسانی در استان را به ثبت رساندند که در این بازرسی ها، ۱۰ مورد تخلف شناسایی شده و متخلفان، به مراجع قضایی معرفی شدند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از شناسایی و معدوم کردن بیش از ۲۸۱ کیلوگرم مواد غذایی و آشامیدنی فاسد و غیر قابل مصرف در بازرسی‌های بهداشتی شبانه روز گذشته خبر داد.

او اظهار کرد: با تلاش کارکنان سلامت استان، در این بازه زمانی، ۷ هزار و ۴۰ مراجعه کننده به مراکز خدمات جامع سلامت زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویزیت شده اند.

دکتر رضائیان زاده همچنین از انجام ۸۳۴ ماموریت با حضور امدادگران اورژانس فارس در شبانه روز گذشته خبر داد که از این تعداد، ۱۸۷ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بوده است و افزود: حوادث ترافیکی نخستین روز از امسال، ۲۷۳ مصدوم در پی داشته که از این تعداد، ۲۰۴ مصدوم بستری شده و ۶۹ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا شده اند.

او با اشاره به کاهش دما در اغلب مناطق استان طی دیروز تاکنون، بر ضرورت رعایت توصیه‌های ایمنی برای پیشگیری از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن تاکید کرده و گفت: در شبانه روز گذشته، به ۱۴ مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ارائه خدمت شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار