روزه خواری و حرمت شکنی ماه رمضان آثار منفی به همراه دارد

استاد حوزه علمیه گفت:روزه خواری و حرمت شکنی ماه رمضان کار درستی نیست، معصومین (ع) همواره بر استغفار تاکید داشته اند و باید از ماه رمضان بهترین استفاده را ببریم و نسبت به دعا و استغفار توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ظهیری در ویژه برنامه تسبیح سحر که در امام زاده علی بن جعفر (ع) برگزار شد، گفت: ماه رمضان حرمت بی نظیری دارد و تمام کتب آسمانی ظرف زمانی نزول شان‌ماه رمضان بوده است.

حجت الاسلام ظهیری افزود: روزه خواری و حرمت شکنی ماه رمضان کار درستی نیست، در بین ۱۲ ماه سال هیچ ماهی نیست که شهر توبه و مغفرت و رحمت نام برده شده است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: رحمت معانی مختلفی دارد، رحمت الهی رشد و ترقی انسان را به همراه دارد یکی از مهم‌ترین عواملی که در رمضان سبب رشد انسان می‌شود دوری از خوردن و آشامیدن است.

حجت الاسلام ظهیری با بیان اینکه کم خوردن غذا سبب تقویت روح می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از بزرگان توصیه اکید دارند که اگر مردم می‌دانستند کم خوردن غذا چه مقدار مفید است کمتر می‌خوردند، ماه رمضان امسال در فصل بهار است و فصل بسیار خوبی است.

او گفت: ضرر زدن به جسم مورد تاکید دین نیست، اما تن پروری هم مورد تاکید نبوده و کسی که از پرخوری پرهیز کند روحش فربه می‌شود و به سوی آسمان می‌رود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امیرالمومنین (ع) فرمودند من شما را به دو کار سفارش می‌کنم اول استغفار و همچنین دعاست، بوسیله دعا بلا‌ها از شما برداشته می‌شود.

حجت الاسلام ظهیری یادآورشد: معصومین (ع) همواره بر استغفار تاکید داشته اند و باید از ماه رمضان بهترین استفاده را ببریم و نسبت به دعا و استغفار توجه ویژه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار