بانک فرست سیتیزن از خرید بانک ورشکسته سیلیکون ولی آمریکا خبر داد.

بانک سیلیکون ولی نخستین موسسه مالی در آمریکا بود که قربانی بحران ناشی از افزایش نرخ بهره در این کشور شد. با این حال، اکنون یک موسسه مالی دیگر از آمادگی خود برای خرید این بانک ورشکسته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک فرست سیتیزن اعلام کرد قصد دارد با تامین مالی لازم، بانک ورشکسته سیلیکون ولی را خریداری کند. این بانک قرار است ۱۱۰ میلیارد دلار بابت دارایی ها، ۵۶ میلیارد دلار بابت سپرده گذاری ها، و نیز ۷۲ میلیارد دلار بابت بدهی‌های بانک سیلیکون ولی پرداخت کند.

سیلیکون ولی نخستین بانک بزرگ آمریکاست که از زمان پایان بحران مالی اقتصادی در سال ۲۰۰۸ اعلام ورشکستگی می‌کند. اعلام ورشکستگی این بانک مستقر در ایالت کالیفرنیا در ۱۰ مارس باعث ایجاد نگرانی در بازار‌های مالی جهان درباره شروع یک بحران اقتصادی دیگر شد.

نکته جالب توجه در این معامله این است که بانک سیلیکون ولی تا پایان سال گذشته میلادی با حدود ۲۰۹ میلیارد دلار دارایی شانزدهمین وام دهنده بزرگ در آمریکا محسوب می‌شد. این در حالی است که بانک فرست سیتیزن در آن دوره حدود ۱۰۹ میلیارد دلار دارایی داشت. با این حال، فرست سیتیزن موفق به خرید بانک سیلیکون ولی پس از ورشکستگی شده است.

جرم پاول، رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) پیشتر طی سخنرانی که به منظور ایجاد اطمینان در بازار انجام داد تاکید کرد ورشکستگی بانک سیلیکون ولی ناشی از مدیریت نادرست بوده است و ارتباطی با شرایط بازار ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار