معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: از ۲۴ اسفند تا دهم فروردین ۱.۹۲۲.۱۵۶ مسافر از طریق حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی جابجا شده اند.

شهریار افندی زاده گفت: تعداد مسافر جابجا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا دهم فروردین ۱۴۰۲ در بازه شانزده روز از مرز پنج میلیون نفر عبور کرد.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تاکنون ۵.۱۰۴.۴۶۴ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده‌ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۱.۹ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۸ درصد و سواری کرایه ۱۵.۳ درصد بوده است.

افندی زاده گفت ادامه داد: در بقیه شقوق حمل و نقل نیز جابجایی مسافر در حال انجام است و تاکنون حدود ۱.۳۳۰.۹۵۶ مسافر با حمل و نقل ریلی، ۱.۹۲۲.۱۵۶ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین المللی و تعداد ۳.۰۰۶.۷۵۰ مسافر نیز با شناور‌های مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابجایی کردند.

وی بیان داشت: متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی ۲.۱۹۲.۱۴۳ وسیله نقلیه است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در این بازه شانزده روز گذشته طرح نوروزی، ۳۴.۹۹۰.۴۸۱ وسیله نقلیه در سطح کشور تردد داشته اند که رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰ را نشان می‌دهد و یکی از دلایل این رشد می‌تواند بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا باشد.

وی در پایان افزود: استان‌های اردبیل با ۲۲ درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۱ درصد، خوزستان با ۱۷ درصد، ایلام و کرمان با ۱۶ درصد، بیشتر افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار