افزایش تردد در جاده‌های استان مرکزی

۶۸۵ هزار تردد از ساعت ۲۴ دوازدهم فروردین‌ماه تا شب گذشته در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد.

حامد عشایری مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۶۸۵ هزار تردد از ساعت ۲۴ دوازدهم فروردین‌ماه تاشب گذشته در جاده‌های استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل، پنج درصد افزایش داشته است.

حامد عشایری افزود: بر اساس تحلیل تردد طرح نوروزی در ۷۰ جاده اصلی مجهز به تردد شمار، از این‌ تعداد ۶۴۳ هزار و ۲۶۸ تردد ثبت شده مربوط به خودروهای سبک بوده است.

عشایری درادامه گفت: ۴۰ هزار و ۹۰۷ تردد ثبت شده نیز مربوط به خودروهای سنگین و یک هزار و ۴۶ دستگاه اتوبوس بوده است.

او افزود: در این باره زمانی ۱۵۳ هزار و ۷۳۳ دستگاه وسیله نقلیه به استان مرکزی وارد و ۱۵۵ هزار و ۱۴۵ خودرو از استان خارج شده که از این حیث استان مرکزی رتبه سوم کشوری را ثبت کرد.

عشایری با بیان اینکه طرح نوروزی از ۱۵ اسفندماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ فروردین‌ماه جاری ادامه دارد، گفت: از ابتدای این طرح تا کنون ۲۳ میلیون تردد در جاده‌های استان مرکزی ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه با سال گذشته ۲ درصد افزایش داشته است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزادراه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Japan
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
حالا که اینقدر تردد داشتیم واراک استان مون ارتباط خیلی از استان ها وشهر ها هست بهتر نیست جاده ها وورودی وخروجی اراک رو قشنگتر وزیباتر وسر سبز تر درست کنیم کنار جاده ها رو جایگاه های استراحت وتوقف لحظه ای درست کنید درخت کاری کنید وگل های قشنگ اراسته کنید نباید فقط به صنعتی بودن استان بسنده کنید شهر باید قشنگ وشاد باشه که فقط ماشین ها ومسافرین با سرعت از استان عبور نکنند چون چیزی برای دیدن وتوقف نداره به امید خدا که مسولین بیشتر از ایکنه ذوق صنعتی بودن اراک رو داشته باشند شهر رو دیدنی کنند