تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در واحد‌های دامی استان قزوین

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در واحد‌های دامپروری صنعتی و روستایی این استان در سال گذشته خبر داد.

سید محمد میربابایی مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تولید ۳۰ هزار تن گوشت قرمز در واحد‌های دامپروری صنعتی و روستایی این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان گوشت قرمز در ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد دامی صنعتی و روستایی تولید شده است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های بویین زهرا و قزوین به ترتیب بیشترین میزان گوشت قرمز را تولید کرده اند، افزود: بوئین زهرا ۳۲ درصد، قزوین با ۲۷ درصد و مابقی شهرستان‌ها ۴۱ درصد از سهم تولید گوشت قرمز استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میزان مصرف سالانه گوشت قرمز در این استان حدود ۱۴ هزار تن برآورد می‌شود و این موضوع نشان دهنده آن است که این استان علاوه بر تامین گوشت قرمز مورد نیاز خود بخشی از نیاز‌های تهران و سایر استان‌ها را نیز تامین می‌کند.

میربابایی یادآور شد: استان قزوین در تولید گوشت قرمز وضعیت مطلوبی دارد و با رتبه ۱۱در سطح کشور جزو استان‌های موفق و پیشرو است.

۱۷ هزار و ۸۹۷ بهره بردار در زمینه تولید گوشت قرمز در این استان فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار