ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و ترکیه نفس است

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین گفت: ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و تزکیه نفس است بنابراین باید از این فرصت استفاده کرد.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان در ضیافت افطاری و نشست صمیمی با سربازان سپاه استان که در حسینیه ثارالله سپاه قزوین برگزار شد، گفت: ماه رمضان رحمت خداوند بر زمین نازل و فضای معنوی خاصی بر جامعه حاکم می‌شود که انسان‌ها را به سمت پرهیزگاری سوق می‌دهد.

وی اظهار کرد: همه ما بایستی در این ماه مبارک، با دقت اعمال خود را ارزیابی کرده، صفات زشت را کنار بگذاریم و معنویات و صفات شایسته را در خود پرورش دهیم تا بتوانیم به سعادت و رستگاری دست یابیم.

سردار آتانی در ادامه با اشاره به ماجرای تبعید ابوذر به ربذه افزود: امام حسن مجتبی (ع) از ابوذر سوال می‌کند که تو بر سر خواسته‌های خودت در نقطه مقابل دشمنانت ایستاده‌ای و معاویه می‌خواهد بر سر دنیای خودش با تویی که آخرت می‌خواهی سر جنگ دارد و این دعوا تمام نمی‌شود.

وی تصریح کرد: این جنگ بین دنیا خواهان و کسانی که آخرت طلب بوده و هر کس که به بی انتها وصل شود و در آخرت دستش پر باشد باید با اهل دنیا بجنگد، این طبیعت جبهه حق و باطل است.

فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در ادامه با بیان اینکه دوران مقدس خدمت سربازی فرصتی مغتنم برای تقویت معنوی افراد است، افزود: برای اینکه ما بگوییم این لباس‌ها نشان دهنده نقش ما است و نشان دهنده هویت ما نیست این نقش را به شما دادند، اما شما همان جوانان ما و همان برادر و فرزند ما هستید.

فرمانده ارشد نظامی استان در ادامه با اشاره به اینکه عرصه خدمت مقدس سربازی شاهد ورود جوانان بسیاری است، تصریح کرد: جوانان زیادی پیش از شما وارد عرصه خدمت مقدس سربازی شدند و این عرصه را گذراندند و به صحنه زندگی خود بازگشتند، اما همچنان همان انسان‌های با شخصیت و دوست داشتنی و عضو جامعه ما و پاره تن ما هستند.

سردار آتانی اضافه کرد: وجه اشتراک‌های زیادی داریم که خارج از این لباس می‌توانیم به یکدیگر نزدیک باشیم، آن‌ها را در سر سفره مهمانی خدا و در ماه مهمانی خدا به یکدیگر یاداوری کنیم.

وی عنوان کرد: عرصه‌هایی که وجه اشترک داریم را تمرین و تقویت کنیم یکی از این تمرین‌های مشترک سر سفره باهم بنشینیم از رزق حلال تناول کنیم و خودمان را در محضر خدا ببینیم و به یاد داشته باشیم که دنیا محضر خداست و همه ما همیشه در این محضر الهی در کنار یکدیگر باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار