۲۵ تن فرآورده خام دامی در آذربایجان غربی معدوم شد

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی از کشف و معدن سازی ۲۵ تن مواد غذایی و فرآورده خام دامی فاسد و غیر بهداشتی در این استان با نظارت نماینده دستگاه قضایی خبر داد.

ناصر عتباتی رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه ۲۵ تن فرآورده خام دامی در آذربایجان غربی معدوم شد،  گفت: این مقدار فرآورده خام دامی غیر بهداشتی، فاسد و تاریخ مصرف گذشته بود که از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان کشف و ضبط شده بود.

وی اظهار کرد: طرح تشدید بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان توسط دامپزشکی در استان آذربایجان غربی (۱۳ اسفند پارسال تا ۱۲ فروردین‌ امسال) ۱۴۰۲ به مرحله اجرا در آمد.

عتباتی افزود: در اجرای طرح تشدید بهداشتی نوروزی و ماه مبارک رمضان بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی توسط بازرسین بهداشتی شبکه دامپزشکی انجام گرفت که در این بازرسی‌ها، ۳۷ مورد پرونده تخلف صنفی نیز تشکیل و به تعزیرات و مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: یکی از قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان که تحصیلات علمی دامپزشکی هم دارد در موضوع بهداشت و سلامت غذایی مردم با گروه بازرسی دامپزشکی استان همکاری داشته و در حال رصد و بازرسی تخلفات این حوزه است.

عتباتی تاکید کرد: مقابله با تهدید بهداشت و سلامتی شهروندان در دستور کار دستگاه قضایی در راستای نظارت بر حقوق عامه قرار دارد و برخورد قانونی و قاطعانه با مخلان و تهدید کنندگان بهداشت و سلامت غذایی مردم صورت خواهد گرفت و در این خصوص هیچ گونه مماشات و سهل انگاری پذیرفته نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.