قلب های مهربان سنگ تمام گذاشتند

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان غربی گفت: مردم خیر و جمعی از سران اقلیت‌های دینی ۱۱ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در ارومیه اهدا کردند.  

مدیرعامل ستاد دیه مردمی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در مراسم جشن گلریزان امسال ارومیه که  با حضور بیش از هزار نفراز مردم، خیرین و جمعی از اقلیت‌های دینی در تالار مرکزی این شهر ترتیب یافت  ۱۱ میلیارد تومان،  برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد اهدا شد که این مبلغ  در مقایسه با سال گذشته  چهار و نیم برابر افزایش یافته است.

امیر سهرابی در ادامه گفت: تا پایان ماه مبارک رمضان امسال  ۱۶ جشن گلریزان دیگر در مناطق مختلف استان برگزارمی شود تا ۵۳۰ زندانی جرایم غیر عمد آذربایجان غربی که چشم به راه دستان پر مهر خیرین هستند از زندان آزاد شوند.

وی همچنین خاطر نشان کرد: سال گذشته مردم خیر استان با برگزاری جشن‌های گلریزان و کمک بیش از ۳۳ میلیارد تومان زمینه آزادی ۸۴۶ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد را از طریق ستاد دیه استان فراهم کرده بودند.

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی هم در رابطه با عمده دلایل زندانی شدن افراد به دلیل جرایم غیرعمد افزود: مهریه، بدهکاری بانکی، چک برگشتی و بروز مشکل مالی به علت نوسان بازار از جمله این  دلایل هستند.

مراد فتحی در پایان تاکید کرد: هیچ زندانی غیر عمد با بدهی کمتر از ۲۰ میلیون تومان در زندان‌های استان نداریم و  تلاش می‌شود با بهره گیری  از ظرفیت‌های ریش سفیدان، سرعشیره‌ها و گفتگو با شاکیان جرایم غیرعمد پرونده‌های خرد و کوچک به سازش و مصا لحه ختم شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.