موارد فوتی کرونا در خوزستان دو برابر شد

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موارد فوتی کرونا در نیمه اول فروردین ماه امسال نسبت به ۲ هفته آخر اسفند سال گذشته دو برابر شده که نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به کرونا در استان است.

پژمان بختیاری نیا گفت: در حال حاضر تعداد شهرستان های زرد کرونایی از هشت به ۱۱ مورد رسیده و یکی از مهمترین این شهرستان ها، اهواز است که یک چهارم جمعیت را به خود اختصاص داده است؛ همچنین شهرستان هفتکل نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

او می گوید: مردم در پیشگیری و کنترل موج بیماری باید همکاری کنند و اصول خود مراقبتی به ویژه برای افراد پرخطر از جمله زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد با بیماری زمینه ای باید با جدیت رعایت شود.

بختیاری نیا گفت: ۷۶ درصد از موارد فوتی در موج اخیر بالای ۶۰ سال بوده و ۹۵ درصد بیماری زمینه ای داشتند که نشان دهنده اهمیت بیشتر رعایت موارد بهداشتی برای این گروه از افراد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به در پیش رو بودن مراسم شب های قدر، عید فطر، فرا رسیدن گرما و روشن شدن کولرها به ویژه در مدارس استفاده از ماسک برای این گروه تاکید می شود.

به گفته او۵۰ درصد از فوتی های موج اخیر واکسن نزده بودند و ۵۰ درصد دیگر بیش از ۶ ماه از دریافت آخرین دُز آنها گذشته بود بنابراین توصیه می شود تمام افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه یا بیشتر از تزریق دُز یادآور آنها گذشته حتما به واحدهای بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار