معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از انتخاب دو طرح دانش بنیان اعضای هیات علمی این دانشگاه در طرحهای برگزیده سال خبر داد و گفت: دو طرح اعضای هیات علمی دانشگاه سمنان به عنوان طرح های صنعتی برگزیده دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور انتخاب و در کتابی با همین عنوان منتشر شد.

احسانی اظهار کرد: تحلیل، محاسبه تئوری و اندازه گیری مصرف آب و پارامترهای موثر سرمایش تبخیری و مقایسه کولرهای آبی معمولی با سایبان و بدنه پلیمیری عنوان طرح دکتر سیف الله سعدالدین عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مکانیک و سرپرست دانشگاه سمنان است که در این کتاب منتشر شده است .

احسانی ادامه داد: در این طرح ضمن مقایسه شاخص های تهویه مطبوع (دما ، رطوبت ، انتقال حرارت و ...) نقش هر یک از آن ها در بهبود عملکرد بررسی شده و عوامل موثر بر کاهش مصرف آب از جمله جنس و رنگ بدنه کولر ، ضخامت پوشال ها و توزیع مناسب آب روی آنها، دمای هوای ورودی به پوشال ها ، رطوبت نسبی هوا ، ایجاد پوشش های مناسب روی جدار خارجی بدنه به منظور کاهش جذب تشعشع حرارتی و استفاده از ترموستات ، سایبان ، تصفیه آب و ... ارائه شده است .

وی با بیان اینکه نمونه های کامل کولرهای  اصلاح شده و کولر بهینه ، ساخته و در بازار عرضه شده است افزود: این طرح توانسته رتبه نخست پروژه پژوهشی کشور از سوی وزارت نیرو را به دست آورد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان ادامه داد: این طرح سطوح آمادگی فناوری (TRL) را کاملا از سطح یک تا ۹ طی کرده است و همچنین ابلاغ طرح دانش بنیان ملی تجاری سازی کولرهای آبی بهینه شده و جایگزینی با کولرهای فعلی در هماهنگی با طرح کاهش مصرف برق را نیز داراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.