کشاورزان و باغداران هشدار وزش باد را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان، باغداران و زنبورداران توصیه می شود که هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

خانم سمانه غلامی گفت: با توجه به شرایط جوی، زنبورداران نسبت به محافظت از کندوهای عسل در برابر وزش باد و همچنین‌ محافظت از کلونی ها و عدم استقرار در ارتفاعات اقدام کنند.

او با تاکید بر محافظت گلخانه داران  از گلخانه ها و تاسیسات کشاورزی افزود: کشاورزان در نگهداری نهاده های کشاورزی به منظور جلوگیری از آسیب احتیاط کنند.

غلامی‌ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید، باغداران ضمن اجتناب از انجام هرگونه عملیات محلول پاشی و سم پاشی در باغات، با استفاده از قیم و باد شکن هم از نهال های جوان در برابر وزش باد حفاظت کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: کشاورزان نسبت به آماده سازی بستر کاشت در مناطق سرد و معتدل جهت کشت بهاره اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز پایش هواشناسی کشاورزی، مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا ۱۸ فروردین ۱۴۷.۹ میلی متر، مدت مشابه سال قبل ۱۳۵.۷ میلی متر و بلندمدت ۱۸۴ میلی متر بوده است که این امر افزایش ۹ درصدی بارش نسبت به سال قبل و کاهش ۱۹.۶ درصدی نسبت به دوره نرمال را نشان می دهد.

بنابر نقشه های هواشناسی، امروز در برخی نقاط استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات و دامنه ها در جنوب کرمان و شمال هرمزگان بارش پراکنده رخ می دهد.

از بعدازظهر دوشنبه در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، بخش هایی از سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود. همچنین روز سه شنبه سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار