مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه از تداوم طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی تا پایان ماه رمضان در کرمانشاه خبر داد.

حسین حیدری مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه ماه مبارک رمضان، گفت : در این طرح روزانه ۳۳ اکیپ ثابت و سیار در استان کرمانشاه به منظور نظارت بر اماکن عرضه فرآورده‌های دامی و کشتارگاه‌های دام و طیور نظارت دارند.

وی با تاکید بر ادامه دار بودن طرح نظارت‌های بهداشتی و شرعی تا پایان ماه مبارک رمضان در استان کرمانشاه، افزود: تاکنون تعداد ۱۴ هزار ۸۷۵ رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان زیر نظر نظارت‌های شرعی و بهداشتی قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: از مجموع کشتار‌های انجام شده تعداد ۴۵ لاشه دام سبک و سنگین از چرخه مصرف شده و همچنین تاکنون یک میلیون ۳۱۳ هزار ۶۳۵ قطعه طیور گوشتی در کشتارگاه‌های طیور برای مصرف روزانه مردم کشتار شده‌اند.

حیدری ادامه داد: حدود ۳۵ هزار قطعه طیور که از نظر بهداشتی به دلیل عدم انطباق با شرایط بهداشتی و مسائل شرعی مشکل داشتند از عرضه و ورود به سفره‌های منع کردیم.

وی با توصیه به همشهریان برای عدم خرید و مصرف فرآورده‌های دامی در مراکز غیر معتبر، متذکر شد: با توجه به در پیش داشتن فصل گرما و شروع کشتار‌های خیابانی به دلیل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام توصیه جدی برای عدم خرید و مصرف از این گونه دام‌ها به همشهریان داریم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه بیان کرد: تاکنون ۶ هزار ۳۱۷ هزار مورد بازدید از اماکن انجام شده که تعداد ۱۳۹ مورد عدم انطباق بهداشتی داشتند و در همین راستا به منظورم جلوگیری از تخلفات بهداشتی و پخش فرآورده‌های دامی غیر مجاز مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه تخلفات را اطلاع دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.