مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به وضعیت غیرقابل قبول کشتار غیرمجاز دام در کرمانشاه، گفت : وجود مراکز کشتار غیرمجاز دام در شأن کلانشهر کرمانشاه نیست.

حیدری مدیر کل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : هم اکنون در شهر کرمانشاه در محلاتی مثل دولت‌آباد، پردیس، مسکن و روز بازار‌ها کشتار غیرمجاز دام در سطح گسترده دیده می‌شود، ضمن اینکه در برخی شهرستان‌ها هم چنین مراکز غیرمجازی وجود دارند.

حیدری یادآور شد: در شهرستان‌هایی مثل سنقروکلیایی و ثلاث باباجانی مراکز کشتار غیرمجاز دام نداریم .

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه کشتار غیرمجاز دام در معابر سلامت جامعه را به خطر می اندازد، گفت: برخورد با کشتار خیابانی دام برای حفظ سلامت مردم ضرورت دارد.

وی سپس با بیان اینکه نیروهای دامپزشکی برای برخورد با کشتار غیرمجاز دام ابزاری در اختیار ندارند، گفت: گاها زمانی که ماموران دامپزشکی برای برخورد با کشتار غیرمجاز دام اقدام می کنند، کار به درگیری فیزیکی هم می‌کشد. کما اینکه نیروهای دامپزشکی در برخورد با متخلفان تهدید شده و گاها چاقو هم خورده‌اند.

حیدری با تاکید بر اینکه دامپزشکی به تنهایی توان برخورد با متخلفان کشتار غیرمجاز دام را ندارد، گفت: برای برخورد با کشتار غیرمجاز دام باید همه دستگاه‌های مربوطه شامل دامپزشکی، بهداشت، اماکن، اصناف با همراهی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی پای کار باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.