فرماندار میانه گفت:تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب به این شهرستان از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور هزینه شده است.

آقای سعادتی گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب به شهرستان میانه از اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور هزینه شده است و ۲۰۰ میلیارد تومان هم از منابع بانکی دریافت می‌شود.

وی افزود: آب میانه چون از چاه‌های منطقه تامین می‌شود از نظر سختی بالاتر از حد معمول است بنابراین برای تامین آب شرب استاندارد قرارداد طرح سد گرمی چای از سال ۱۳۸۴ منعقد و عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۸۸ شروع شد که تا سال ۱۳۹۱ بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشت.

آقای سعادتی ادامه داد: از سال ۱۳۹۱ این پروژه حدود هفت سال دچار رکود شد اما بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم این موضوع در دستور کار قرار گرفت و از سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی شتاب گرفت و اعتبارات تخصیصی به این پروژه بعد از سفر رئیس جمهوری به استان سه برابر شد.

فرماندار میانه با بیان اینکه اکنون حدود سه میلیون مترمکعب آب پشت سد گرمی چای جمع شده است ادامه داد: به دلیل مسائل زمین شناسی قرار است ۲۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد ذخیره شود که این میزان به راحتی نیاز مردم را تامین می‌کند و هم اکنون آزمایش‌های اولیه سد آغاز شده است و از آخر فروردین ماه نیز اولین تزریق آب وارد خطوط شبکه می‌شود و تابستان امسال آب به طور مداوم به دست مردم می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.