نوروزی:

تولید مرغ در استان کمی کاهش پیدا کرده است

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : این روز‌ها تولید مرغ در استان کمی کاهش پیدا کرده و نوساناتی در عرضه آن در سطح استان به چشم می‌خورد.

نوروزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در تلاشیم این نوسانات را با عرضه مرغ منجمد در سطح گسترده حل کرده و اجازه ندهیم کمبود مرغ در بازار برای مردم استان ملموس باشد.

نوروزی کمبود‌های موجود در بازار مرغ استان کرمانشاه را مقطعی عنوان کرد و افزود: این کمبود‌ها در پی کم شدن جوجه ریزی در اسفند سال گذشته به دلیل مشکلاتی که در حوزه تامین نهاده‌ها برای مرغداران بوجود آمد، ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پایین بودن قیمت مرغ در چند ماه گذشته نسبت به قیمت مصوب نیز که سبب عدم جوجه ریزی برخی از واحد‌های مرغداری شده بود، در کمبود‌های فعلی عرضه مرغ در استان بی تاثیر نبوده است.

 وی اشاره‌ای به میزان جوجه‌ریزی در اسفند ماه در استان کرمانشاه داشت و گفت: در اسفند ماه یک میلیون و ۵۲۶ هزار و ۲۵۰ قطعه جوجه‌ریزی در استان انجام شده که نسبت به ماه‌های معمول کاهش چشمگیری نداشته و کمبود‌های بازار مرغ بیشتر به پراکنش عرضه بر می‌گردد که سبب شده در برخی هفته‌ها کمبود مرغ در استان بیشتر به چشم بیاید.

وی تاکید کرد: مشکل کمبود مرغ استان از نیمه اردیبهشت به بعد مرتفع خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.