تعهد ۳۵ هزار نفری اشتغال سیستان و بلوچستان برای سال ۱۴۰۲

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای سال ۱۴۰۲ استان سیستان و بلوچستان متعهد به فراهم کردن شرایط اشتغال برای ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به فرمانداران ابلاغ شد.

محمد کرمی در حاشیه نخستین جلسه کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: تعهد اشتغال این استان در سال گذشته ۲۸ هزار و ۱۴۲ نفر بود که با تعامل و همگرایی مدیران در استان، بیشتر از میزان تعهد و به عبارتی برای بیش از ۳۹ هزار نفر اشتغال‌زایی صورت گرفت که تحقق تحقق ۱۳۹ درصدی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۱ را رقم زد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: مبنای این آمار اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه رصد اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۲ استان سیستان و بلوچستان متعهد به فراهم کردن شرایط اشتغال برای ۳۵ هزار و ۸۴۰ نفر است که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به فرمانداران ابلاغ شد.

کرمی در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: اشتغال و مهارت باید با هم ایجاد شود بنابراین تقویت فرهنگ کار و آموزش مهارت نیز یکی از موضوعات مهمی است که کارگروه اشتغال باید به آن بپردازد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید با جدیت پیگیری کنیم تا شعار سال در کف میدان تحقق پیدا کند. بخش مهمی از خدمات در استان به حوزه پزشکی اختصاص دارد که سالانه گردش مالی فراوانی را به خود اختصاص داده، از همین رو باید برای استفاده از این ظرفیت برنامه‌ریزی کرد.

وی تصریح کرد: باید در حوزه مجوز‌ها روانسازی شود، زیرا این امر موجب توسعه اشتغال خواهد شد. شهرک‌های صنعتی ما باید تولید کننده باشند و این تولیدات نیز از طریق مرز‌های خودمان به سایر کشور‌ها صادر شود.

کرمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی دارد که باید با استفاده از این ظرفیت‌ها اشتغال پایدار را ایجاد کرد. برگزاری جلسات برای برطرف کردن مشکلات و انجام کار‌های اساسی است بنابراین هر یک از افراد باید به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه اشتغال باید به نقطه‌ای برسیم که فرد بین مشاغل مختلف حق انتخاب داشته باشد و صرفا بر اساس اجبار و از روی بیکاری شغل خود را انتخاب نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار