آیین احیای شب بیست و یکم ماه رمضان در حرم حضرت معصومه (س)برگزار شد

آیین احیای شب بیست‌ویکم ماه رمضان با حضور قشر‌های مختلف مردم، زائران و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حرم حضرت معصومه (س) در قم برگزار شد.

 آیین احیای شب بیست‌ویکم ماه رمضان بامداد چهارشنبه با حضور قشر‌های مختلف مردم، زائران و مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در حرم حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرک امام زادگان در قم برگزار شد.

در این آیین معنوی و پرفیص پس از قرائت دعا‌های افتتاح و جوش کبیر و ذکر دلنشین الغوث الغوث، استاد حوزه علمیه قم، طی سخنانی گفت: دشمن می‌خواست بداخلاقی را بین مردم ما حاکم کند، اما نتوانست، که نمونه آن ۲۲ بهمن، نیمه شعبان و سالگرد حاج قاسم عزیز بود.

حجت‌الاسلام سید حسین مومنی همچنین در ادامه تاکید کرد: با حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نیز خواهید دید که این ملت مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان داخلی و خارجی می‌زنند.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد:، چون مردم متحد و با همدیگر هستند، انشاالله خدا نیز با آنهاست، این مملکت برای امام رضا (ع)، حجت بن الحسن (عج) و امیرالمومنین (ع) است و هیچ کجای عالم مثل ایران بیرق علی بن ابیطالب بلند نیست و این به برکت خون شهیدان است.

حجت الاسلام مومنی عنوان کرد: مردم به این بلوغ و جایگاه رسیده‌اند، هر چقدر قلب‌ها به هم نزدیک شوند، دشمن نیز مایوس‌تر و امید در دل‌ها بیشتر می‌شود.

او تصریح کرد: بدانید مملکت تحت اشراف خاص امام زمان است، چقدر نقشه کشیدند، مردم را به جان هم بیندازند، بداخلاقی‌ها را به خانه‌ها بیاورند، اما موفق نشدند، و زبان به اعتراف گشودند که نقشه‌های آن‌ها نقش بر آب شد و از بین رفت.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: خدا کند که مسئولان ما قدر این مردم با معرفت و با بصیرت را بدانند، همین طور که رهبری فرمودند شبانه‌روز باید برای این مردم دوید.

استاد حوزه علمیه قم یادآورشد: مردم با حضورشان، حجت را بر مسئولان تمام کردند و بار این مسئولیت فوق‌العاده سنگین است.

حجت الاسلام مومنی در بخش دیگری از سخنان با بیان اینکه توبه سرنوشت را تغییر می‌دهد گفت: برخی‌ها در چند قدمی عاقبت به شری بودند، ولی عاقبت به خیر شدند.

ورود پیکر پاک و مطهر یکی از شهیدان مدافع حرم و استقبال گرم و پرشور حاضران از جلوه‌های ویژه، این آیین بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار