امامان و خَطیبان شیعه و سنی در شهرستانهای استان ، در خطبه های نماز جمعه، به بیان موضوعات مختلفِ سیاسی و اجتماعی پرداختند.

خطبه‌های نماز جمعه میناب
امام جمعه میناب با تبریک روز ارتش گفت: ارتش کلمه طیبه و برخاسته از ایمان و عمل صالح است.
حجت الاسلام محسن ابراهیمی افزود: پوشش اسلامی یک اصل شرعی مسلم و خدشه ناپذیر است و مورد تصریح قرآن و آیات و روایات است.
*
خطبه‌های نماز جمعه بندرلنگه
امام جمعه بندرلنگه گفت: اگر مسلمانان جهان با هم متحد و یکپارچه شوند می‌توانند اسرائیل را از صحنه روزگار محو کنند.
حجت الاسلام اسماعیل نیا افزود: مردم روزه دار با شرکت در روز جهانی قدس نفرت و انزجار خود را از رژیم اشغالگر قدس شریف اعلام کردند.
*
خطبه‌های نماز جمعه اهل سنت بندرلنگه
شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بندرلنگه گفت: شب‌های قدر بسیار مهم هستند و پیامبر اکرم (ص) ۱۰ شب آخر ماه مبارک رمضان اعتکاف و شب زنده داری می‌کردند.
*
خطبه‌های نماز جمعه پارسیان
حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه پارسیان گفت: مهمترین عامل ماندگاری مساله فلسطین مردمی سازی آن است و روز قدس باعث شد جریان عمومی در بین امت اسلامی پیرامون حمایت از فلسطین شکل بگیرد و دیگر کسی نتواند آن را از اذهان پاک کند.
*
خطبه‌های نماز جمعه بشاگرد
امام جمعه شهرستان بشاگرد گفت: وظیفه مسلمانان این است که در برخورد با کفار اشداء باشند و بین خودشان هم رحیم باشند.
حجت السلام حسین غلامی افزود: از مردم می‌خواهیم در کنار نیروی انتظامی در موفقیت هر چه بیشتر ترویج حجاب اسلامی بکوشند.
*
نماز جمعه بندرخمیر
امام جمعه شهرستان خمیر گفت: روز قدس بزرگ‌ترین سرمایه فکری برای وحدت قلوب مسلمانان و میان ادیان است.
حجت‌الاسلام شعیب صالحی افزود: صهیونیست هیچ گاه خواب آسوده و هدف خیالی عادی سازی تجاوز علنی خود را به چشم نخواهد دید.
*
نماز جمعه شیعه و اهل سنت قشم
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی، امام جمعه قشم گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر رژیم صهیونیستی در انزوا قرار گرفته است و به شدت از قدرت منطقه‌ای محور مقاومت هراس دارد.
شیخ محمدسعید خطیبی، خطیب اهل سنت قشم هم گفت: پرداخت زکات یکی از مهمترین واجبات دین اسلام است.
*
نماز جمعه شهرستان سیریک
حجت الاسلام محسن سالاری امام جمعه سیریک گفت: راهپیمایی روز قدس نه تنها برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادسازی قدس شریف و مسلمانان جهان است بلکه به تمام مردم دنیا و بشریت در راه مبارزه با ظلم، تجاوز و استبداد است.
*
خطبه‌های نماز جمعه حاجی آباد
حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه حاجی آباد گفت: روز قدس باعث شد تا مسأله قدس و فلسطین فراموش نشود و هر سال با تجدید این تجمعات کم نظیر جهانی، فلسطین و قدس به عنوان موضوع اصلی و مسأله اول جهان اسلام تبدیل شود.
*
خطبه‌های نماز جمعه رودان
امام جمعه رودان گفت: تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی «ره» امروز تبدیل به یک جریان مردمی شده است و در واقع مردم در میدان هستند و خواهان مبارزه با اسرائیل غاصب شده اند.
حجت‌الاسلام مهدی دری افزود: رژیم صهیونسیتی در این سال‌ها برای عادی سازی روابط با کشور‌ها تلاش بسیاری کرد، اما مردم دنیا نشان دادند که اسرائیل منفور تمام جهان است.
*

خطبه‌های نماز جمعه جاسک
امام جمعه شهرستان جاسک گفت: قدس و فلسطین قابل معامله نیست و آنچه جهان اسلام به آن تاکید دارد خروج رژیم جعلی اسرائیل از این سرزمین است.
حجت‌الاسلام عباس ذاکری افزود: ایران اسلامی ما نیز مانند سایر کشور‌ها با حضور پرشور خود نشان دادند جبهه مقاومت تنها نیست.
*
خطبه‌های نماز جمعه توکهور و هشتبندی
امام جمعه توکهور و هشتبندی گفت: جهان امروز شاهد حضور سراسری ملت‌های مسلمان و سایر ملت‌های آزادی خواه در حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود.
حجت الاسلام حسین جهانگیری افزود: حضور مردم در راهپیمایی روز قدس به این معنا است که مسلمانان جهان اجازه تعرض به قبله اول مسلمین جهان را نخواهند داد.
*
خطبه‌های نماز جمعه هرمز
امام جمعه هرمز گفت: امروز نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان مردم برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی فریاد زدند.
حجت الاسلام جعفر رستاخیز افزود: امروز صهیونیست‌ها از قدرت منطقه‌ای محور مقاومت و ایران هراس دارند.

برچسب ها: هرمزگان ، نماز جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.