آغاز عملیات احداث فاز ۳ و ۴ شبکه پایاب سهند

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی از آغاز عملیات اجرایی فاز سه و چهار شبکه پایاب سهند در قالب طرح مشارکت با سرمایه گذاری بخش خصوصی خبر داد.

آقای غفارزاده  در جلسه کمیته راهبری شبکه پایاب سهند اظهار کرد: فاز سه و چهار شبکه پایاب سهند را به مساحت ۲ هزار هکتار و با  سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا خواهیم کرد.

 وی افزود: تفاهم نامه اجرای این طرح با آمادگی کتبی سرمایه گذار مربوطه هفته آینده در استانداری امضا خواهد شد.
 
آقای غفارزاده در خصوص جزئیات این طرح گفت: بر اساس این طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ، خط انتقال آب به داخل مزرعه و ... همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته توسط سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی ادامه داد: در این راستا بین کشاورز و سرمایه گذار و بین شرکت آب منطقه‌ای و سرمایه گذار تفاهم نامه ای منعقد می‌شود تا سرمایه گذار پس از اتمام شبکه طی مدت قرارداد که معمولا چهار یا پنج ساله خواهد بود تمام هزینه و سود اجرای این طرح را دریافت کند و پس از پایان این مدت شبکه را تحویل کشاورزان دهد.
 
آقای غفارزاده خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه‌ای ناظر بر اجرای این طرح خواهد بود و نقشه راه احداث شبکه به همراه تجهیزات نصب شده باید بر اساس استاندارد‌های تعیین شده این شرکت توسط سرمایه گذار تهیه شود و تجهیزات باید کیفیت بالایی داشته باشند.

وی گفت:با انجام این امر طرح احداث شبکه‌های پایاب که پیش از این معمولا به یک دهه می‌رسید اکنون حداکثر طی پنج سال تمام خواهد شد.
 
وی افزود: وزیر نیرو در جلسه‌ای با حضور مدیران عامل تمام شرکت‌های آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و برق کشور که سیاست گذاری وزارت نیرو را مشخص می‌کرد این طرح احداث شبکه پایاب با مشارکت سرمایه گذار را به عنوان سیاست کلی وزارتخانه مطرح و از استان ما تشکر کرد و این طرح را به عنوان طرح ملی نام برد که پس از این تمام استان‌های کشور می‌توانند این طرح را اجرا کنند.
 
وی گفت: نخستین گام اجرای این طرح در شبکه آیدوغموش با مساحت ۱۰۰۰ هکتار اجرا شده که در اردیبهشت ماه امسال به بهره برداری خواهد رسید و دومین گام آن نیز شبکه سهند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.