مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: برای کنترل و رصد عرصه‌های تحت مدیریت با کمبود نیرو مواجه هستیم.

آقای داودی با بیان اینکه برای هر دو هزار هکتار جنگل بر اساس استاندارد‌ها دست کم باید یک نیروی حفاظتی و برای ۳۰ هزار هکتار مرتع یک نیروی حفاظتی را به کار بگیریم اظهار کرد: متاسفانه هم اکنون نیروی حفاظتی در جنگل‌ها و مراتع استان آذربایجان شرقی کم است و ما مجبور به استفاده از نیرو‌های دیگر بخش‌های منابع طبیعی استان هستیم تا بخشی از این کمبود را مرتفع کنیم.

آقای داودی گفت: در مجموع ۱۷۲ نفر نیروی حفاظتی برای حراست از ۲.۴ میلیون هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان نیاز است که این امر نیازمند مساعدت دولت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: با توجه به ضرورت و اهمیت حفاظت از منابع طبیعی استان و نقش آن در توسعه پایدار ضروری است با تامین اعتبار و صدور مجوز‌های لازم نسبت به کارگیری نیرو‌های حفاظتی برای حراست از جنگل‌ها و منابع طبیعی آذربایجان شرقی اقدام شود.

وی اظهار کرد: حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی اعم از جنگل‌ها و مراتع از وظایف اصلی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری است و بر همین اساس اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی ۲.۴ میلیون هکتار اراضی منابع طبیعی و ملی استان را در ۴۷ بلوک تقسیم بندی کرده و برای هر بلوک تدابیر حفاظتی تعیین کرده است.

آقای داودی خاطرنشان کرد: در بلوک‌های مختلف منابع طبیعی استان گروه‌های گشت و کنترل خودرویی مجهز به سیستم ردیاب متمرکز در سامانه مانیتورینگ ناوگان خودرویی یگان حفاظت منابع طبیعی کشور برقرار است و همکاران ما به طور مداوم به گشت زنی در اراضی منابع طبیعی استان مشغول هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.