رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : ۲۳ هزار دانش آموز و داوطلب آزاد در استان کرمانشاه در۱۹۰ حوزه برگزاری امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد.

نیکزاد محمودی رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : امتحانات نهایی دانش‌آموزان از سی و یکم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا بیست و پنجم خرداد ادامه دارد.

وی افزود: امتحانات به‌صورت نهایی برگزار می‌شود و سوالات کشوری و از طریق مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش طراحی خواهد شد.

به گفته رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش استان کرمانشاه۲۳ هزار دانش آموز و داوطلب آزاد در استان کرمانشاه در۱۹۰ حوزه برگزاری امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد البته ثبت‌نام داوطلبان آزاد تا سی و یکم ماه جاری ادامه دارد.

محمودی با بیان اینکه ۱۲ حوزه تصحیح الکترونیکی در استان کرمانشاه پیش‌بینی شده، خاطرنشان کرد: امسال پاسخ برگ‌ها الکترونیکی در سوالات پس از بارگذاری توسط دبیران به صورت الکترونیکی تصحیح و نتیجه به دانش‌آموزان اعلام خواهد شد.

وی از ارتقای سطح دانش‌آموزان استان کرمانشاه خبر داد و افزود: جلسات متعددی در این راستا برگزار شده تا سطح علمی دانش‌آموزان ارتقا یابد.

رئیس اداره ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: امتحانات شبه‌نهایی برای پایه دوازدهم برگزار خواهد شد.

محمودی تصریح کرد: مانند سنوات قبل نظارت بر حوزه‌های امتحانی به‌صورت جدی اعمال می‌شود و از سوی اعضای ستاد برگزار کننده امتحانات حوزه‌های امتحانی بازدید خواهند شد.

وی افزود: دو درس در پایه‌های دهم و یازدهم هر رشته به صورت هماهنگ در سراسر کشور و باقی دروس به صورت داخلی برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان در سال‌های آینده برای حضور در امتحانات نهایی آماده شوند.

محمودی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان استان کرمانشاه هرساله یک یا دو نمره قبولی نسبت به میانگین کشوری عقب هستند با این حال به‌منظور ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان نسبت به برگزاری امتحانات شبه نهایی و آموزش مدیران و مشاوران، به‌کارگیری دبیران صاحب ایده و اجرای برنامه‌های خاص برای رفع کمبود نمره اقدام می‌شود.

وی عنوان کرد: امتحانات رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش به صورت داخلی و امتحانات رشته‌های نظری اعم از ریاضی، انسانی، تجربی و معارف به‌صورت نهایی برگزار می‌شود.

محمودی خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزان رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای بخواهند در کنکور رشته‌های نظری شرکت کنند باید نسبت به ایجاد سابقه اقدام کنند تا ۴۰ درصد ضریب برای آن‌ها اعمال شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.