رئیس سازمان صمت گیلان از سرمایه گذاری بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومانی در طرح‌های صنعتی این استان خبر داد.

تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: بیش از یک هزار و ۷۹۵ میلیارد تومان تومانی برای طرح‌های صنعتی بزرگ استان سرمایه گذاری شده است که در صورت تکمیل آن‌ها برای ۲ هزار ۴۶۷ نفر شغل جدید در استان ایجاد می‌شود.

او با بیان اینکه از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای تسریع در تکمیل و حمایت این پروژه‌ها بهره خواهیم برد، افزود: این طرح‌های صنعتی در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها با برنامه زمانبندی مناسب در حال پیشرفت و اجرا است.

به گفته رئیس سازمان صمت گیلان، ۲۳ مورد این طرح‌ها بین ۷۰ تا ۸۰ درصد رشد دارند و ۱۷ مورد از این طرح‌ها بین ۸۰ تا ۹۰ درصد رشد داشته و ۱۶ مورد آن بین ۹۰ تا ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

پورحیدری تصریح کرد: زمینه فعالیت این طرح‌ها در استان مربوط به تولید لوازم خانگی، انواع محصولات پلاستیکی، ساخت ورق‌های روکش نئوپان، ساخت انواع تجهیزات حمل و نقل، تولید محصولات دارویی، تولید محصولات خبازی، استخراج سنگ و شن و ماسه و ... است.

او افزود: ۵۶ طرح صنعتی تقریبا بزرگ در استان گیلان وجود دارد که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.