رتبه نخست قزوین در سنددار کردن اراضی کشاورزی

رئیس مدیریت امور اراضی استان قزوین گفت: سنددار شدن اراضی کشاورزی از دغدغه‌های مدیریت امور اراضی استان است و قزوین رتبه نخست کشوری را در این زمینه دارد.

مهدی رحماندوست رئیس مدیریت امور اراضی استان قزوین گفت: سنددار شدن اراضی کشاورزی از دغدغه‌های مدیریت امور اراضی استان است و باتوجه به اینکه حجم دعاوی در این زمینه بسیار بالا است، لذا دولت در صدد رفع مشکلات کشاورزان است و قزوین رتبه نخست کشوری را در این زمینه دارد.

رحماندوست اظهار کرد: امور اراضی با توجه به مأموریت‌های متنوع در حوزه زمین‌های کشاورزی در کانون فعالیت‌های جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از اراضی استان قزوین کاربری کشاورزی دارد، بیان کرد: استان قزوین حدود یک درصد از مساحت کشور را تشکیل داده و سه‌درصد از اراضی کشور با ۶۳۰ هزار هکتار وسعت در قزوین است.

این مسئول عنوان کرد: یکی از برنامه‌های جدی اداره امور اراضی، تعیین تکلیف تداخلات اراضی است که تاکنون ۳۳۰ هزار هکتار رفع تداخل شده و سایر اراضی باقی‌مانده نیز باید تا سال ۱۴۰۲ تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه سند دار شدن اراضی کشاورزی از دغدغه‌های مدیریت امور اراضی استان است، تصریح کرد: باتوجه به اینکه حجم دعاوی در این زمینه بسیار بالا است، لذا دولت در صدد رفع مشکلات کشاورزان است در این راستا نیز اقداماتی صورت گرفته و در سال گذشته برای ۱۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این استان پلاک ثبتی صادر شده است.

رحماندوست در خصوص فرآیند سنددار شدن زمین‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: رفع تداخلات و تعیین حد و مرز زمین اولین اقدام در راستای سنددار کردن اراضی کشاورزی است و پس از آن سند تک برگ برای آن‌ها صادر می‌شود.

وی ادامه داد: تا کنون برای ۲۳۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های آبیک، البرز و بوئین‌زهرا رفع تداخلات صورت گرفته است و خوشبختانه قزوین رتبه نخست کشوری را در حوزه سنددار کردن اراضی کشاورزی خود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار