رئیس اداره میراث فرهنگی کوهسرخ گفت: برای سومین سال متوالی جشنواره ریواس با حضور چهار هزار نفر به ویژه میهمانانی از کشور ترکیه و دیگر شهر‌ها در کوهسرخ برگزار شد.

رضا ربیعی  رئیس اداره میراث فرهنگی کوهسرخ  گفت: معرفی محصول ریواس و سبزی‌های بومی و ظرفیت‌های گردشگری کوهسرخ از مهمترین اهداف این جشنواره است. 

او با بیان این که ریواس، گیاهی خوراکی با فیبر بالاست  افزود: از ابتدای فروردین با رویش این گیاه در مراتع، عرضه آن در بازار تا نیمه اردیبهشت ماه ادامه دارد.

رئیس میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کوهسرخ اجرای موسیقی‌های محلی شاد را از دیگر برنامه‌های جشنواره دانست و ادامه داد:تلاش می‌شود آش کوریا مختص شهرستان کوهسرخ و روستای کریز نیز به ثبت جهانی برسد.

ربیعی بیان کرد:به زودی جشنواره صیفی‌جات، جشنواره آلو، گردو و لبنیات کوهسرخ نیز با هدف معرفی گردشگری و کشاورزی این منطقه برگزار می‌شود.

محمد امین شهردار ریوش و مسئول برگزاری این جشنواره نیز گفت: شهرستان کوهسرخ از مناطق خوش آب و هوای خراسان رضوی است که گردشگری از مهمترین ظرفیت‌های آنست و ما بر تقویت بیش ازپیش این ویژگی تاکید داریم.

 او افزود: گیاهانی همانند زِزِ، کُمای، پیاز کوهی و آویشن محصولات خاص این شهرستان هستند و برگزاری جشنواره‌هایی این چنین برای عرضه این محصولات لازم است.

شهردار ریوش  ادامه دادا:در ۱۲۰ غرفه این جشنواره علاوه بر ریواس، گیاهان دارویی، پیاز کوهی، زِزِ، کُمای و دمنوش‌های گیاهی و انواع محصولات و نان‌های محلی نیز عرضه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.