سرپرست معاون نظارت و پایش محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از معرفی ۱۰ جایگاه زباله در مناطق شهری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد به مراجع قضایی خبر داد.

رحمت الله جهانشاهی سرپرست معاون نظارت و پایش محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده جایگاه دفن زباله‌های ۹ روستای شهرستان دنا از جمله کریک، توتنده، پاتاوه و لما و همچنین شهر مارگون به مراجع قضایی معرفی شده است.

او افزود: این جایگاه‌های دفن زباله به دلایل مختلفی از جمله دفن غیراصولی و نداشتن حصار براساس رای کارشناسی در مراجع قضایی مشمول جریمه‌های مالی یا پاکسازی جایگاه‌ها خواهند شد.

جهانشاهی با بیان اینکه دفن غیر اصولی زباله باعث آلودگی منابع آب سفره‌های زیرزمینی و جنگل‌ها می‌شود، بر ساماندهی جایگاه‌های دفن زباله مذکور تاکید کرد و ادامه داد:انجام نشدن حصار از دیگر مشکلات جایگاه‌های دفن زباله استان است که در شهر‌های بزرگ استان نیز چنین معضلی وجود دارد.

سرپرست معاون نظارت و پایش محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با یادآوری اینکه حصار نبودن جایگاه‌های دفن زباله منجر به پراکنده شدن آن از سوی حیواناتی مانند سگ و گربه یا باد می‌شود اضافه کرد: انجام حصار جایگاه‌های دفن زباله استان ضرورت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.