سازش ۷۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها

معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از سازش ۷۵ درصدی پرونده‌های ارجاعی به واحد مددکاری کلانتری‌های استان خبر داد.

سرهنگ سید جعفر ساداتی معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران گفت: ۳۰ هزار و ۲۲۲ فقره پرونده پارسال به دفاتر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌های استان ارجاع شد که ۷۵ درصد از این پرونده‌ها با تلاش بی وقفه و دلسوزانه همکاران ما به صلح و سازش منجر شدند.

او افزود: مختومه شدن پرونده‌ها در مددکاری کلانتری‌ها علاوه بر کاهش بار قضایی و هزینه‌های اقتصادی هنگفت نوعی عبادت است، چون ضمن حفظ بنیان خانواده ها، سلامت جامعه نیز تضمین شده و در مصرف بیت المال نیز با کاهش هزینه‌های اقتصادی و انسانی صرفه جویی می‌شود.

سرهنگ ساداتی درک متقابل زناشویی، کسب مهارت‌های ارتباطی و آشنایی زوجین به نیاز‌های فردی و روانشناختی یکدیگر را در کاهش اختلافات و کاهش طلاق تاثیرگزار دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از اختلافات و درگیری‌ها بر سر موضوعات بسیار ریز و معمولی و به دلیل عدم مهارت زوجین در حل مسائل رخ می‌دهد.

او با بیان اینکه خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی، بیشترین تاثیر را در سلامت جامعه و تربیت نسل آینده دارد، افزود:جوانانی که قصد ازدواج دارند، پس از شناخت کامل شریک آینده زندگی خود از نظر شخصیتی و داشتن خواسته‌ها و عقاید مشترک، حتما مشاوره‌های پیش از ازدواج را برای تداوم روابط زناشویی شان مد نظر قرار داده و پس از ازدواج نیز از نظرات روانشناسان خبره استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.