آیین رونمایی از فاز اول طرح اتصال متقابل بین پیام‌رسان های ایرانی با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد.

یکی از ماموریت هایی که وزارت ارتباطات دنبال می‌کند اتصال پیام‌رسان‌های داخلی به یکدیگر است.

در مرحله اول، امکان ارسال پیام یا هر نوع فایلی بین چهار پیام‌رسان داخلی در حالت به روز شده وجود دارد.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات گفت: در  حال حاضر نسخه موبایلی فعال شده است و نسخه وب هم به زودی فعال خواهد شد. این مرحله، مرحله اول این قابلیت است.

او گفت: در این فاز ارسال پیام متنی ، استیکر و فایل پیش بینی شده است و در مراحل بعدی امکان ایجاد گروه مشترک بین مخاطبان امکان پذیر خواهد بود. مراحل بعد ایجاد امکان تماس های صوتی و تصویری است.

زارع پور گفت: همکاران من در سازمان فناوری اطلاعات، مرکزی را راه اندازی کرده اند که در سراسر کشور پاسخگوی سوالات کاربران در زمینه پیام‌رسان ها خواهد بود.

او بیان کرد: امیدواریم ارتباط امن‌تر و راحت‌تر برای کاربران فراهم کنیم.بخش‌های از آیین نامه حمایت از سکو‌های و کسب و کار‌های اینترنتی تبدیل به قانون شده است و  بخش‌های زیادی در دولت تصویب می‌شود.

زارع پور گفت: سیاست دولت  حمایت از کسب و کار‌های دیجیتال و سکو‌های داخلی است.

کاربران باید گزینه امکان اتصال پیام رسان ها را فعال بکنند

زارع پور گفت: هر پیام‌رسانی که کاربران بخواهند می‌توانند داشته باشند و ما به سلیقه و نیاز کاربران احترام گذاشته ایم. فقط لازم است در بخش تنظیمات، این امکان را فراهم کنند.

منکرسی، معاون سیاست گذاری و اعتبار بخشی فناوری اطلاعات گفت: اتصال پیام‌رسان ها طرحی بود ک به صورت جدی در وزارت ارتباطات دنبال شد.

او ادامه داد: این موضوع، موضوع جدیدی نیست و در تمام حوزه های ارتباطی ممکن است این نیاز برای کاربران همه شبکه های اجتماعی ایجاد شود که بتوانند خدمات مشترک را به اشتراک بگذارند.

وی افزود: با همکاری پیام‌رسان ها و مدیران و متخصصان فعال در این حوزه، این اتفاق رقم خورد. آغاز کار ما در ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ بود که این موضوع مطرح شد و از آن پس در جلسات مختلف بررسی شد. ۱۲ بهمن آزمایش موفق این اتصال را داشتیم و ۲۹ اسفند برای انتشار نسخ جدید پیام‌رسان ها در نظر گرفته شده بود و در نهایت این رونمایی همزمان شد با پایان فروردین که امکان تبادل متن و فایل را فراهم کرد.

سعی می کنیم امکان تماس صوتی فراهم شود

غفاری، مدیرعامل ایتا  گفت: مهم ترین چالشی که ما داشتیم بحث امنیت داده ها بود که برای وزارت بسیار مهم بود. در این اتصال از پروتکل های امن بین المللی استفاده می‌شود و به هیچ وجه محتوا قابل استفاده و دسترسی نیست.

او بیان کرد: بعد از آن با چالش پایداری مواجه بودیم، یک پیامرسان برای این که خدمات خوب ارائه دهد باید پایداری اتصال خوبی داشته باشد.

وی گفت: اگر فردی نخواهد این ویژگی را داشته باشد می تواند آن را فعال نکند و این به اختیار مخاطب است. فقط در صورت فعال بودن این ویژگی دیگران می‌توانند به او پیام دهند.

غفاری  گفت: دو سالی است که تماس صوتی را تست کرده ایم و با توجه به پروژه‌هایی ک داشتیم، هنوز تکمیل نشده است. وزارت ارتباطات پیگیر است که این اتفاق بیفتد و تا چند ماه آینده سعی می کنیم امکان تماس صوتی فراهم شود.

تقوی، مدیرعامل آیگپ گفت: مسیر توسعه مبنی بر یک پروتکل که همه با آن موافق بودند با تنظیم گری و قاعده مشخص انجام شده است.  سازمان فناوری اطلاعات تنظیم گری خوبی برای این برنامه انجام داد.

او گفت: در آیگپ امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران برایمان خیلی اهمیت داشت. در جلساتی که داشتیم روی این موضوع به عنوان یک اصل کلیدی پافشاری می کردیم و خوب هم انجام شد. امیدوارم این همگرایی بستر خوبی برای توسعه کسب و کارها هم باشد.

انجیدنی ، مدیرعامل گپ گفت: ما در سال های گذشته سعی کردیم در حوزه های مختلف فعالیت داشته باشیم. ارتباط بین پیامرسان ها موضوع جذابی بود که هم مخاطبان از ما درخواست داشتند و هم نیاز واقعی به این اتفاق روز به روز بیشتر حس‌ می شد. این اتفاق علاوه بر این که به کاربران برای استفاده از اپلیکیشن حق انتخاب می‌دهد برای کسب و کارها هم بسیار حائز اهمیت است.

نحوه فعال سازی قابلیت اتصال متقابل یا اینترکانکشن در پیامرسان های داخلی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود تیرناز
۲۱:۱۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
برای پیام بی حرمتی به مردم .
Germany
ناشناس
۲۰:۵۵ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
پیام رسان داخلی نمیخوایم اطفا دستتون رو از روی دکمه فیلترینگ بردارین مردم خودشون بین پیام رسان داخلی و خارجی انتخاب میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۰ ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینستارو باز کنید
لجاجت با خاستهای مردم عاقبت خوشی برای نظام ندارد و کینه ایجاد میکنه