معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: دو حوزه فناوری‌های آی تی و مرز جزو اولویت‌های سرمایه گذاری در استان هستند.

اشرفی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه اشتغال استان، گفت: کشاورزی، معدن، گردشگری و صنایع دستی از جمله پیشران‌های اقتصادی استان است.  

او با ضروری خواندن اصل توجه به تکمیل زنجیره‌های تولید استان، افزود: حوزه‌های آی تی و مرز نیز از جمله اولویت‌های استان در حوزه سرمایه گذاری هستند.  

اشرفی ادامه داد: این اولویت‌ها از لحاظ اجتماع محوری خیلی مهم است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: هدایت نقدینگی در زمینه سرمایه‌گذاری براساس این اولویت‌ها خواهد بود تا در اقتصاد و اشتغال مردم هم تأثیرگذار باشد.

اشرفی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز از افزایش ۳۷.۵ درصدی ثبت اشتغال خراسان جنوبی در سامانه رصد خبر داد و گفت: پارسال توانستیم در سامانه رصد ۳۰ درصد از تعهد اشتغال را در استان افزایش دهیم.  


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه پارسال ۱۰ هزار و ۷۷۹ تعهد اشتغال برای استان پیش بینی شده بود، تصریح کرد: آنچه که تاکنون از سوی دستگاه‌های اجرایی استان ثبت شده ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر در قالب ۱۶۶ دستگاه بوده است.  

اشرفی از کسب رتبه دوم استان در ثبت اشتغال در سطح کشور خبر داد و با اشاره به فعالیت ۳۵ دستگاه اجرایی در بحث تحقق و تعهد اشتغال، بیان کرد: در این زمینه برش شهرستانی داشتیم که سرایان با بیشترین میزان تحقق، رتبه اول را در استان کسب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: نسبت به سال ۱۴٠٠، ۳۷.۵ درصد افزایش اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است.

او با ذکر این نکته که در حوزه اشتغال پایدار روستایی کمیته نظارت و کمیته فنی به صورت مستمر برگزار می‌شود، افزود: از محل اشتغال پایدار روستایی تاکنون به ۳ هزار و ۱۴۹ طرح با پیش‌بینی اشتغال برای ۷ هزار نفر تسهیلات پرداخت شده است.  

به گفته اشرفی در حوزه مشاغل خانگی نیز ۷ دستگاه اجرایی موظف به صدور مجوز‌ها هستند که یکی از اقدامات انجام شده پارسال کاهش زمان صدور مجوز‌ها بود.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از افزایش ۱۵ برابری مبلغ تسهیلات نسبت به پارسال خبر داد و عنوان کرد: تاکنون به ۶۸۸ طرح اشتغالزایی تسهیلات تاکنون پرداخت شده است.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.