۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ آخرین مهلت انتقال پروانه چرای دام در مراتع است.

فرامرز مردانی رئیس اداره مراتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بند ۴۸ شیوه‌نامه فنی و اجرایی ضوابط و شرایط بهره‌برداری از مراتع کشور، ۱۱ مرداد امسال آخرین مهلت انتقال پروانه چرا از فرد متوفی به همسر یا یکی از فرزندان وی است.

وی افزود: بر اساس قانون پس از فوت مرتع‌دار، همسر یا یکی از فرزندان وی می‌توانند در مهلت قانونی دوسال در صورتی که در محل زندگی کنند و دارای شغل دامداری باشند پروانه چرای دام را به نام خود انتقال دهند، اما با توجه به اینکه متقاضیان زیادی وجود داشت که تقاضای انتقال پروانه را داشتند و مدت زمان آن از دوسال گذشته بود قانونگذار برای این بند قانونی اصلاحیه قرار داده است.


بیشتر بخوانید


مردانی ادامه داد: بر اساس بند اصلاحیه، همسر یا یکی از فرزندان فرد متوفی دارای پروانه چرا می‌توانند حداکثر تا ۱۱ مرداد به این اداره‌کل مراجعه و در صورت داشتن شرایط لازم پروانه چرا را به نام خود انتقال دهند و پس از این تاریخ با هیچ گونه تقاضایی موافقت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ پروانه چرا در استان صادر شده است، اظهار داشت: تعدادی از این پروانه‌ها به صورت شورایی است از همین رو در حال حاضر ۲۳ هزار بهره‌بردار مجاز در استان ثبت شده است.

مردانی، مساحت مراتع استان را یک میلیون و ۱۴ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، ۳.۷ برابر ظرفیت مراتع استان دام چرا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار