مقابله با توزیع کنندگان کود‌های غیرمجاز در اولویت جهاد کشاورزی قزوین است

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مقابله و برخورد قانونی با توزیع کنندگان کود‌های غیرمجاز و تقلبی در اولویت سازمان جهاد کشاورزی این استان است.

علی راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست مشترک با کارگزاران توزیع کود‌های شیمیایی استان گفت: کود تقلبی و غیرمجاز در بخش کشاورزی جایگاهی ندارد و برای سال جاری با این موارد به شکل جدی و قانونی برخورد خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: کود تقلبی به مال شهروندان و خاک کشاورزی آسیب می‌زند و همه باید در تعامل بیشتر از فعالیت این سودجویان جلوگیری کنیم.

راه انجام تصریح کرد: کارگزاران توزیع کود بیش از سایر بخش‌ها از فعالیت سودجویان و عوامل پخش غیرمجاز اطلاع دارند و می‌توانند با گزارش به موقع از رشد و فعالیت این افراد جلوگیری کنند.

این مسئول با بیان اینکه در تغذیه گیاهی همه باید مروج باشیم، گفت: و برنامه ریزی کنیم تا کشاورز روی کود ازته تمرکز نکند و از کود‌های فسفاته و پتاسه نیز استفاده کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: از آنجایی که کود‌های شیمیایی مطابق با میزان تولید و سطح کشت تعلق می‌گیرد، بنابراین باید در ثبت سطح کشت بهره برداران نهایت دقت لحاظ شود.

راه انجام یادآور شد: جذب کود‌های شیمیایی برای تغذیه گیاهی استان قزوین اهمیت بسیاری دارد و کارگزاران در این راستا اهتمام ویژه‌ای لحاظ کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.