معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، چنانچه اعتبارات لازم برای پایگاه اطفاء حریق غرب کشور تامین شود، می‌توان امیدوار بود این طرح در سال جاری به بهره‌برداری برسد.

فرشاد فتاحی معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت پایگاه اطفای حریق غرب کشور که در منطقه حفاظت شده بیستون (چالابه) در دست احداث است، گفت : این طرح اکنون نزدیک به ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرای این طرح نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز شد، ادامه داد: تاکنون نزدیک به ۲۵ میلیارد ریال برای این پایگاه هزینه شده و برآورد اعتبار لازم برای تکمیل آن حدود ۵۰ تا ۶۰ میلیارد ریال است که به دلیل افزایش قیمت‌ها امکان افزایش این رقم وجود دارد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه زمان بهره‌برداری از این پایگاه را منوط به تامین اعتبار آن دانست و خاطرنشان کرد: اگر منابع مالی مورد نیاز تامین شود، تا پایان سال شاهد بهره‌برداری از این پایگاه خواهیم بود، اما بعید است افتتاح آن به فصل تابستان امسال برسد.

به گفته فتاحی، مقرر شده از محل منابع سفر رئیس جمهور اعتباراتی برای اجرای پروژه پایگاه اطفای حریق در نظر گرفته شود.

وی سپس از اهمیت این پایگاه یاد کرد که به جهت دسترسی مناسبی که به نقاط مختلف استان دارد، برای مهار آتش سوزی در فصل گرما و در عرصه‌های طبیعی اهمیت بسزایی دارد و علاوه بر استان کرمانشاه می‌تواند به استان‌های همجوار نیز خدمات ارائه دهد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به تجهیزات قابل توجه این پایگاه، تاکید کرد: محلی برای فرود آمدن بالگرد و استخری برای برداشت آب در این پایگاه اطفای حریق تعریف شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.