رئیس اداره مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : ۶۳ هزار بهره‌بردار مجوز فعالیت در مراتع استان را دارند که بیش از هفت هزار نفر آن‌ها عشایری هستند.

عباس قنبری رئیس اداره مراتع منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : حدود ۶۳ هزار بهره بردار مجوز فعالیت در مراتع استان کرمانشاه را دارند که بیش از ۷ هزار نفر آن‌ها جامعه عشایری هستند.

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه دامداران به مدت هفت ماه از مراتع استفاده میکنند، افزود: خشکسالی سال‌های گذشته مراتع را ضعیف کرده و مراتع برای احیای دوباره به استراحت نیاز دارند.

وی گفت: در استان کرمانشاه یک میلیون و دویست هزار هکتار مراتع وجود دارد که بیشتر آن درجه ۲ با پوشش متوسط هستند.

قنبری با اشاره به اینکه ارزش زیست محیطی مراتع بسیار باارزش است، تصریح کرد: مراتع یکی از مهمترین و باارزش‌ترین منابع ملی محسوب می‌شوند که با مدیریت صحیح و بهره برداری بهینه از آن، نقش اساسی در حفظ آب و خاک دارند.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ هزار هکتار از مراتع استان متراکم هستند، گفت: در شرایط نرمال و طبیعی سالانه سیصد و یازده هزار تن علوفه از مراتع استان تولید می‌شود.

رئیس مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: گراس‌های خوش خوراک، چتریان، لگوم‌ها از انواع علوفه‌های موجود در مراتع استان هستند.

وی خطاب به مرتعداران گفت: منابع طبیعی استان از مرتعداران انتظار دارد با رعایت قوانین از جمله زمان ورود و خروج به مراتع، وارد کردن دام به مراتع برابر پروانه چرای دام، رعایت مدت زمان ماندگاری دام در مراتع و رعایت حقوق قانونی و تمدید پروانه چرای دام و نیز جلوگیری از هرگونه تعرض و تجاوز به مراتع در مدیریت مراتع و جلوگیری از فرسایش آن همکاری لازم را داشته باشند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.