رمضانی:

ایران جزو ۵ کشور برتر آسیا در زمینه کتابخانه‌های عمومی است/۲۰ شهر فارس کتابخانه عمومی ندارد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از وجود بیش از ۳ هزار و ٨٠٠ کتابخانه عمومی در کشور خبر داد و گفت: ایران جزو ۵ کشور برتر قاره آسیا در زمینه کتابخانه‌های عمومی است.

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار کرد: ٢٠ شهر استان فارس دارای مشکلات ایجاد کتابخانه‌های عمومی بوده و اگر دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم برای ارائه زمین را داشته باشند، مشکل کتابخانه در این مناطق برطرف می‌شود.

او با اشاره به وجود بیش از ۳ هزار و ٨٠٠ کتابخانه عمومی در کشور، اضافه کرد: ایران جزو ۵ کشور برتر قاره آسیا، در زمینه کتابخانه‌های عمومی است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: زیرساخت‌های کتابخانه‌های عمومی کشور از میزان مخاطبان آن در کشور بیشتر بوده و این نشان دهنده آن است که اگر شاهد رشد ١٠٠ درصدی مراجعه به کتابخانه‌ها نیز باشیم مشکلی برای ارائه خدمات ایجاد نخواهد شد.

رمضانی تصریح کرد: اگر قرار است نسبت به فرهنگ سازی مطالعه در جامعه اقدام کنیم باید گام نخست توسعه فرهنگ کتابخوانی در میان خانواده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان کرد: نقطه ضعف استان فارس وجود نداشتن کتابخانه مرکزی است و امید است مشکلات در حوزه فعال سازی کتابخانه مرکزی در شیراز برطرف شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار