اوکراین: پدافند هوایی ما رو به اتمام است

یک مقام ارشد اوکراین از کشور‌های غربی خواست تا تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کنند.  

«الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین در مصاحبه با یک رسانه ملی اوکراینی با بیان آن‌که موشک‌ها و پدافند‌های هوایی ساخته شوروی متعلق به کی‌یف رو به اتمام است، از آمریکا و متحدانش خواست تا تسلیحات بیشتری از جمله جت‌های جنگنده برای کاهش شکاف با روسیه فراهم کنند.

رزنیکوف در بخشی از این مصاحبه گفت که سامانه‌های ضدهوایی ساخت غرب، افزایش تعداد موشک‌های سازگار با آن‌ها و همچنین خرید جت‌های جنگنده از ناتو از اهداف کی‌یف است، سپس افزود: «ما یک سامانه پدافند هوایی از شوروی داریم و ذخایر موشکی آن رو به اتمام است. اگر آن‌ها را تولید نکنیم و کشور‌هایی هم که نمی‌توانیم از آن‌ها تهیه کنیم، بیشتر از ما داشته باشند، باید جای آن‌ها را با چیز دیگری پر کنیم.»

وزیر دفاع اوکراین با ابراز اطمینان از این‌که کی‌یف با پشتیبانی غرب می‌تواند مقاومت کند، گفت: «یک هواپیمای نسل مدرن ۴++ بخشی کامل از دفاع هوایی است. به محض این‌که آن‌ها را داشته باشیم، شکاف‌های پایا یافتن سیستم‌های شوروی ما را پر می‌کند.»

در حالی‌که آمریکا و متحدانش تمایلی به ارسال چنین سلاح‌هایی به اوکراین ندارند، وزیر دفاع اوکراین می‌گوید: «کی‌یف به حامیان مالی نیاز دارد تا متعهد شوند که جت‌های جنگنده و در کنار آن تمام مهمات و خدمات تعمیر و نگهداری مورد نیاز را نیز فراهم کنند. برخی از کشور‌ها تعهد به ارسال تانک داشتند، اما می‌بینیم که در عوض ۲۰۰ یا ۳۰۰ تانک تنها ۴ تانک برای ما می‌فرستند.»

اظهارات الکسی رزنیکوف در حالی در این مصاحبه مطرح می‌شود که چندین رسانه غربی هشدار داده‌اند که دستاورد‌های نظامی کی‌یف در جریان فشار‌های آتی علیه روسیه ممکن است انقدر ضعیف باشد که درخواست‌ها برای کمک نظامی بیشتر را تضعیف کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۱۱ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظر میرسه از حالا به بعد کی بی غرب و ناتو را گاو شیرده خود کرده و به بهانه های مختلف درخواست سلام و مهمات بیشتر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
پهبادهای انتحاری که رد میشن و در مقصد هدفو متلاشی میکنن که..خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
بیطرف
۱۶:۴۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
یه مدت با سنگ بزنین ... ببینین فلسطینیا یه عمر چی کشیدن .... !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
فدای سرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
خودتون هم رو به پایان هستید
آخرین اخبار