شهید رضا شریفی پناه معلمی شهیدی است که در جبهه حق علیه باطل درس آزادگی را مشق می‌کرد.

شهید شریفی پناه در وصیت نامه خود به معلمان توصیه می کند قدر خود را بدانید و افتخار کنید که در امر مهم تعلیم و تربیت شاغل هستید.

وی همچنین می گوید : هر معلم باید سنگر مدرسه را همانند سنگر‌های جبهه تقویت کند و در زمینه‌های تزکیه نفس و آموزش‌های علمی تلاش کرده، زیرا امید مملکت اسلامی، پس از پایان جنگ به آنهاست.

شهید شریفی پناه تنها یک معلم ساده نبود .

شرکت در جبهه و حضور در خط مقدم را تکلیف خود می‌دانست.

عرفانی دوست شهید گفت: ما همیشه به خود شهید هم می‌گفتیم که تو در اینجا یک سردار فرهنگی هستی یک جبهه فرهنگی را علیه منافقین و علیه گروهک‌های چپ چه در داخل نظام و چه در خارج از نظام، با جرات و جسارت بیان میکنی.

وی افزود: معتقد بودیم که نبودنش خلا فرهنگی و عقیدتی در شهرستان بیرجند ایجاد می‌کند.

شرکت در بسیج سازندگی کمیته انقلاب اسلامی، عضویت در شورای مرکزی، شرکت در حزب جمهوری اسلامی و شورای بنیاد مستضعفان، معاونت آموزش و پرورش بیرجند و مدیریت آموزشی مدارسی راهنمایی از جمله فعالیت‌های شهید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

آیت الله عبادی دوست دیگر شهید گفت: سخنی که مخاطبش برایش می‌گفت را تا آخر میفهمید که چه انگیزه‌ای از بیان این حرف دارد، زیرا سطح درک و فهم و سوادش خیلی بالا بود.

خواهرزاده شهید هم گفت: پس از شهادت دایی ام، من هم ترغیب شدم تا در بسیج ثبت نام کنم و به جبهه اعزام شوم، اما بخاطر سن کم نتوانستم اعزام شوم.

شهیدشریفی پناه، در ۲۶ دی ماه ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

خراسان جنوبی ۹۴ شهید فرهنگی در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

برچسب ها: شهید ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.