آغاز بارش های رگباری و طغیان رودخانه‌ها از فردا

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی پیش بینی کرد: بارش های رگباری و رعد و برق در مناطق مختلف استان از فردا شروع می شود احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: پیش بینی‌های هواشناسی بیانگر بارش رگباری باران و رعد و برق در مناطق مختلف این استان است که احتمال طغیان رودخانه‌ها هم در این شرایط وجود دارد.

مهدی صابری با تاکید بر اینکه با آغاز بارش‌های رگباری در استان از روز شنبه هفته آینده لازم است تدابیر لازم در این زمینه بکار گرفته شود ادامه داد: وزش تندباد، احتمال گرد و خاک و آسیب به سازه‌های ساختمانی در این شرایط وجود دارد.

وی گفت: طبق الگوهای پیش یابی و پیش بینی این شرایط در تمامی نقاط استان قابل پیش بینی است و تا اواسط هفته آتی ادامه خواهد داشت.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی اضافه کرد: احتمال کاهش افق دید، کیفیت هوا در کنار آسیب به سازه‌های موقتی و احتمال سقوط یا پرتاب اشیا هم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه محکم سازی سازه‌های موقت و سبک گلخانه‌ای ضروریست، یادآور شد: اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی نیز به شهروندان و جوامع محلی توصیه می‌شود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی تاکید کرد: افراد آسیب پذیر نیز از قرار گرفتن در فضای باز به علت احتمال گرد و خاک لازم است تا اواسط هفته آینده خودداری کنند.

صابری گفت: با ورود امواج بارشی از هفته آینده روند کاهش دما نیز رخ می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.