استاندار کرمانشاه نقش حوزه و دانشگاه را در پیشرفت و توسعه استان، مهم و پیشرو دانست.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه امروز (نهم اردیبهشت) در همایش آموزش عالی در غرب کشور به میزبانی دانشگاه رازی، باتاکید بر نقش مهم دانشگاه در پیشرفت و توسعه جامعه، گفت : اگر می‌خواهیم کرمانشاه پیشرفت کند و جامعه‌ای توسعه یافته داشته باشیم، دانشگاه‌های استان باید نقش پیشرو را ایفا کرده و به تعارف و گفتگو بسنده نکنند. 

وی با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید پیش رو جامعه باشند، افزود: این دو نهاد باید قدر این نقش و جایگاهی که به آن‌ها داده شده را بدانند و به بهترین نحو از آن استفاده کنند. 

استاندار کرمانشاه گفت: هرچند که در کرمانشاه مسائل و مشکلاتی وجود دارد، اما فرصت‌ها و ظرفیت‌های بی نظیری هم داریم که دانشگاهیان ما باید برای کنار زدن این مشکلات و استفاده از ظرفیت‌ها بصورت جدی پای کار بیایند. 

وی تصریح کرد: تولید علم، تربیت عالم و خدمت به جامعه سه وظیفه دانشگاه‌هاست که دانشگاه‌های کرمانشاه در دو موضوع اول خوب عمل کرده اند و در مورد موضوع سوم یعنی خدمت به جامعه نیز انتظار می‌رود که نقش خود را ایفا کنند. 

صحرایی تاکید کرد: دانشگاه‌های استان باید به گونه‌ای در توسعه استان و حل مشکلات ایفای نقش کنند که اگر زمانی نباشند، خلاء نبودشان در استان احساس شود.

وی به جلسات متعددی که طی ماه‌های گذشته با جامعه دانشگاهیان استان داشته اشاره کرد و گفت: در این جلسات بار‌ها درخواست داشتیم که دانشگاهیان برای اداره عالمانه‌تر کرمانشاه ورود کنند و براساس این رویکرد عمل کنیم تا در نهایت به نتایج آن افتخار کنیم.

پرفسور مجتبی شمسی پور سرآمد علمی کشور با اشاره به اهمیت تولیدات علمی در کشورها، اظهار کرد: هر کشوری مکتوبات علمی بالاتری داشته باشد، از نظر تکنولوژی، صنعت و درآمد جایگاه بالاتری دارد.

وی ادامه داد: پیش از انقلاب کل تولیدات علمی کشور ۴۰۰ مقاله در سال بود و جایگاهی در بین کشور‌های برتر نداشتیم، اما امروزه ۱۵ تا ۱۶ هزار مقاله و تولید علمی داریم که روی توسعه اقتصادی کشور تاثیر گذاشته است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد گرامی نژاد
۰۰:۲۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
تو هم بدرد نخوردی
یه مثل قدیمی هست میگه اگه بدرد یه بدرد نخوری بخوری بدرد نخوری