کارتخوان بدلی در مطب‌ها؛ چرایی تخلف در حرفه پزشکی

استفاده از کارتخوان متصل به سامانه فروشگاهی سازمان امور مالیاتی در مطب‌ها، کلینیک‌ها یک الزام قانونی است.

استفاده از کارتخوان متصل به سامانه فروشگاهی سازمان امور مالیاتی در مطب‌ها، کلینیک‌ها و…، یک الزام قانونی است. آن طور که مسئولان سازمان امور مالیاتی عنوان می‌کنند، جامعه پزشکی کشور همواره در پرداخت مالیات نهایت همراهی را داشته است؛ اما معدود افرادی از جامعه پزشکی، تن به قانون نمی‌دهند و به دنبال راه‌هایی برای فرار مالیاتی هستند.


بیشتربخوانید


پرداخت نقدی، کارت به کارت، انتقال به کارت همسر پزشک و…، از جمله راه‌های فرار مالیاتی در حرفه پزشکی به شمار می‌رود که متأسفانه آن طور که باید، با این قبیل تخلفات برخورد نمی‌شود.

بار‌ها و به دفعات شنیده ایم و دیده ایم که مطب‌های دندانپزشکی، کلینیک‌ها و…، از بیماران خواسته اند که هزینه را کارت به کارت کنند و یا اینکه خواسته شده از طریق دستگاه‌های خودپرداز، هزینه خدمت ارائه شده را انتقال دهند.

چنین رفتار‌هایی از سوی قشر فرهیخته جامعه پزشکی به هیچ عنوان قابل قبول نیست، اما معدود افرادی در این حرفه هستند که با رفتار‌های نادرست خود، زمینه بروز تخلف را فراهم می‌آورند.

سلیمان حیدری مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، درباره نحوه برخورد با عدم استفاده از کارتخوان در مطب‌ها و مراکز درمانی، گفت: عدم استفاده از کارتخوان برای فرار از پرداخت مالیات است بنابراین متولی رسیدگی به فرار مالیاتی اعم از پزشکان و…، نیز سازمان امور مالیاتی است.

وی افزود: ما بار‌ها درخواست کردیم جلساتی با رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار کنیم، اما نتیجه مطلوبی حاصل نشد. پرونده تعدادی از متخلفان را برای این سازمان ارسال کردیم، اما تاکنون برخورد خاصی با این افراد انجام نشده است. باید توجه داشت که وزارت بهداشت متولی برخورد با فرار مالیاتی نیست، اما برای شناسایی و برخورد با متخلفین آماده همکاری با سازمان‌های نظارتی است.

در همین حال، شنیده می‌شود برخی مطب‌ها برای فرار از پرداخت مالیات، دست به شگرد جدیدی زده اند که می‌شود اسم آن را استفاده از کارتخوان بدلی نام نهاد. به طوری که پزشک مربوطه از دو دستگاه کارتخوان در مطب خودش استفاده می‌کند. کارتخوان اصلی که به سامانه سازمان امور مالیاتی است، با کمترین تراکنش مورد استفاده قرار می‌گیرد و از کارتخوان بدلی برای انجام تراکنش‌ها استفاده می‌شود.

این در حالی است که بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، در واکنش به تخلفات در حرفه پزشکی، گفت: سازوکار‌های انضباطی برای بازدارندگی لازم و برخورد با تخلفات حوزه سلامت نیاز به بازتعریف و به روز رسانی دارند و لازم است با هم‌افزایی و همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و دادگستری، راهکار‌های مناسبی در این زمینه شناسایی و اجرا شود.

وی با ذکر این نکته که باید نوع برخورد با متخلفان حوزه سلامت متناسب و بازدارنده باشد، افزود: لازم است برای حفظ و تقویت اعتماد عمومی به جامعه پزشکی و برخورد لازم با متخلفان این حوزه، ابتدا به سراغ متخلفان دارای تخلفات متعدد و مکرر و همین طور تخلفات شدید رفت و با آن‌ها برخورد قانونی و متناسب کرد.

در همین حال، حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در نشست هم اندیشی با رؤسای بیمارستان‌های خصوصی، گفت: بعضاً کار‌های غیر اخلاقی و غیر قانونی مثل دریافت زیرمیزی برخی پزشکان از بیماران صورت می‌گیرد که از معضلات نگران کننده جامعه پزشکی شده است.

وی ضمن اذعان به غیر واقعی بودن تعرفه‌ها، افزود: باید توجه داشت دریافت وجه نقد از بیماران غیر قانونی است و افرادی که زیرمیزی بگیرند و ما متوجه آن شویم، به طور مستقیم با آن‌ها قطع همکاری خواهیم کرد.

قناعتی تاکید کرد: ما نباید بگذاریم وجهه پزشکی خراب شود و از بین برود. من مطمئن هستم پزشکان از دلسوزترین افراد جامعه هستند.

قناعتی گفت: اگر قرار باشد هر کسی قانونی برای خود تعیین کند، دیگر جایی برای نظم و انضباط اجتماعی باقی نمی‌ماند. امیدوارم چالش‌های پیش رو منجر به اتفاقات خوبی مثل اصلاح تعرفه‌های پزشکی شود.

در همین حال، جامعه پزشکی بر این باور است که بروز تخلف در حرفه پزشکی، ریشه در تعرفه‌های غیر واقعی دارد که به هیچ عنوان با هزینه‌ها همخوانی ندارد. یعنی اگر بیمه‌ها بپذیرند که پوشش تعرفه‌ها را افزایش دهند، جامعه پزشکی هم متناسب با تعرفه‌های واقعی، بهترین و با کیفیت‌ترین خدمت را ارائه می‌دهد.

بابک شکارچی معاون آموزش و پژوهش سازمان نظام پزشکی گفت: همان طور که از جامعه پزشکی انتظار می‌رود در راستای عملکرد بهتر نظام سلامت و ارائه بهترین خدمات درمانی نهایت تلاش خود را انجام دهد، در مقابل از مسئولان ذی ربط نیز انتظار می‌رود با فراهم نمودن شرایط مناسب از جمله تعیین تعرفه‌های عادلانه و ارائه تسهیلات رفاهی و…، انگیزه لازم را برای ادامه فعالیت همکاران در گروه‌های مختلف پزشکی فراهم کنند.

وی با اشاره به مشکلات متعدد جامعه پزشکی از جمله افزایش هزینه‌ها در بخش ملزومات مصرفی و تجهیزات، واقعی نبودن تعرفه‌ها و عدم هم‌خوانی درآمد با هزینه‌ها، افزایش مالیات و…، افزود: تا زمانی که به مشکلات معیشتی و ساختاری جامعه پزشکی توجهی نشود، نمی‌توان از همکاران انتظار داشت که با فراغ خاطر به دنبال آموزه‌های جدید در حوزه تخصصی خود باشند، زیرا دیگر انگیزه‌ای برای ادامه کار نداشته و اغلب به مهاجرت روی آورده یا حرفه طبابت را رها می‌کنند.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
دیواری بلندتر از پزشک ها پیدا نکردید فقط حسادت می کنید بدبخت ها
France
ناشناس
۰۹:۲۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
چون نسخه ها بصورت انلاین هست و تعداد ویزیت مشخصه هیچ فرار مالیاتی وجود نداره پس لطفا جو سازی نکنین هر وقت شان هر جایگاهی را پایین اوردین ضررش به جامعه رسیده مثل جایگاه معلم ها ، پزشگ ، حتی پلیس هم دیگه تو جامعه ان شان را نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بایدازبیمه ها بخواهید تمام هزینه ها را پوشش دهند تا فرارمالیاتی ازبین برود وبیماران هم دغدغه مند بیماری خود نباشند بیمه هارا درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
چکار به پزشک های بدبخت بی پول دارید گناهه ازشون مالیات بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
بعضی مشاغل دیگه هم هستند که از مشتری می خواهند کارت به کارت کنند به خاطر مالیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
فراموش نکنیم در طرح تحول سلامت که سالها پیش بود مقرر گردید یرای جلوگیری از زیرمیزی ،تعرفه ها واقعی شود ولی بدلیل ضعف نظارت و برنامه ریزی در حوزه بهداشت و درمان هم تعرفه چندبرابرشد هم زیرمیزی ادامه یافت ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
من نمیدونم چرا ما ایرانیان که میریم خارج نظم وتظام اونجا را مو بمو انجام میدیم آخمون هم درنمیاد تعریف هم میکنیم مثلا تو کانادا جلوی برف خانه را باید پارو کنیم،تو سوئد یه گروه برای جنع کردن آشغالها تشکیل میدیم،با انظباط رانندگی میکنیم وووو جالا روی سخنم با پزشکان عزیزاست آیا اونجا خارج که میرین مالیلت نمیدین؟اونجا جرات دارین از کارت خوان کسی دیگه استفاده کنیده ،باید مالیات را داد ولی سازمان دارایی هم منصفانه برخورد کنه کسی که میخواد مالیات بده بهنوان گاو ۷ من شیرده نگاه نکنه که ملت فراری بشن باید تشویق کرد مانند عوارض شهرداری و غیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
من با کار اون پزشکانی که پول نقد میگیرن ویا کارتخوان دیگرانو استفاده میکنن موافق نیستم ولی الان طلا فروشی میری وخدا تومان پول ازت میگیره و اندازه ناخن طلا بهت میده حاصر نیست کارت بکشه و شماره میده که کارت به کارت کنی....فقط کارمند جماعت مالیات میدن که اونم مجبورن، واقعیتو میگم چون خودم کارمندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
این دکترها یابقول خودشون این نخبه های مملکت با توجه به اینکه مشکل مالی ندارند اما انواع روش های خلاف و دور زدن قانون رو خوب بلدند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
خیلی از پزشکان مشکل مالی دارن هر کی گفته ندارن غلط کرده
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۲۰:۴۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ما در شهر ستان ملایر چند بار رفتیم مطب دکتر منشی میگه دستگاه کارتخان خرابه پول نقد بدید کی میخاد نظارت کنه سنو گرافی که نه بیمه قبول میکنن نه کارت فقط پول نقد
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۰:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
الان ۹۵ درصد مطب‌ها سیستم دارویی،برخط است و مشخص است هر پزشک چند بیمار ویزیت کرده . بنابر این فرار مالیاتی غیر ممکن است.
پس راه دیگری برای سرگرمی ذهن مردم از وضعیت نابسامان کشور پیدا کنید.
Iran (Islamic Republic of)
اکبر نعمتی
۱۹:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
خانه از پای بست ویران است آقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
بنویسید پزشک بخوانید تاجر این حرف من نیست حرف خود یه دندانپزشک بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام، اتفاقا خراب نیستند کارتخوان ها، منشی اول ۱۰ و ۱۲ نفر پول نقد می گیرد، بعدش ۵ نفر هم از طریق کارتخوان
Iran (Islamic Republic of)
ش.ب
۱۶:۳۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام و درود خدمت همه هموطنان عزیزم
اگر هر کسی به شغلی رسید بداند از وجود معلمین بوده پس نباید حقوق معلم کمتر از بقیه باشد بلکه باید بالاترین حقوق مربوط به این شغل باشد .و اگر چنین شود کشور رو به پیشرفت می رود ‌.ولی پزشکان عزیز شما قسم خورده اید حافظ جان مردم باشید نه بیمار بیچاره ای که برای درمان خود وام می گیرد حالا شما سکه زیر میزی بگیرید بترسید از روزی که عواقب کارتان را ببینید .شاید عدالت در جامعه نباشد ولی عدالت خدا درست است .الان خیلی ازمردم به دلیل هزینه های زیاد درمان از رفتن پیش پزشک امتناع می کنند این است انسانیت ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
حقوق خوب باید برای کسی باشه که از همه باسوادتر و برای مردم و کشور سودمند تر باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
من به درآمد کسی حسادت نمیکنم
اما قانون اگه قراره اجرا بشه برای همه باید اجرا بشه
اگه به بی قانونی هم باشه که سنگ رو سنگ بند نمیشه
پس یا قانونو برای همه اجرا کنید یا اگه مشکلی داره برای همه تغییرش بدید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
غیر از مطب‌ها هر جایی دیگه باید بریم عابر بانک کارت به کارت کنیم،نزدیک مغازه ها عابر بانک فراوان هست فقط صنف پزشکی نیست که از کارت خوان استفاده نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا یه عده شعار میدن که پزشکی شغل مقدسیه نباید به فکر درآمد باشه خانواده پزشک از کجا بیارن چه فرقی با خانواده شما دارن چه ربطی به تقدس داره الان معلم ها هم پس نباید دنبال حق و حقوق خودشون باشن باز نشته ها هم نباید باشن کارگر هاهم نباید باشن جای آدرس غلط دادن جلوی تورم رو بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
دکترای رشته های دیگه هم هست سال درس می خونن یه حقوق مختصر می گیرن ولی پزشکان با هشت سال درس خواندن چندین برابر اونا حقوق می گیرن.معلما چهار سال درس می خونن و خودکار دست می گیرن و پزشکان هشت سال درس می خونن خودکار به دست می گیرن به جای اینکه حقوق پزشکان دو برابر باشه چندین برابر معلما حقوق می گیرن بازم میگید مردم اشتباه می کنند.پزشکان فقط به فکر درآمد زیاد هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
اون خودکاری دست تون گرفتین درساتون را با پزشکی ها خواهشا مقایسه نکنید شما معلم ها فکر نکنید از دکترها سرترید فوقش شما تو دانشگاه چند تا چیز تکراری یاد گرفتید ولی پزشکان کتاب های قطور و چند هزار تا و با مطالب سنگین یاد گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۱۴:۳۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
امروز برای معاینه چشم رفته بودم دکتر که تائید کنه سلامت چشمم رو برای گواهینامه ،شاید ۲۰۰ نفر اونجا بودن منشی فقط پول نقد میگرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
نمیخوان مالیات بدن زوره اگر قرار باشه مالیات بدن چی از اون درس خوندن و زحمت کشیدن شون چی به خودشون میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
غلط می کنند نمی خوان مالیات بدن با تو مگه با اوناست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
حدت را بفهم در حدی نیست برای پزشک ها تعیین و تکلیف کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
جناب ٠۹:۵۸ پزشکی که فقط به فکر جیبشه نه جان مردم او یک دلال زالو صفته و پزشکی نیست که احترام داشته باشه،
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفاً تو سایت سازمان امور مالیاتی قسمت سوت زنی گزارش بدید مطمئن باشید در اسرع وقت رسیدگی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفاً همه روزنامه ها این بخش سوت زنی رو هر روز درج کنند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۳:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
نقش وزارت علوم تحقیقات و فناوری در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فقط در رسیدگی به امور خوابگاه های دانشجویی خلاصه می شود. یعنی خدمات و خدمت رسانی جهت آسایش جسم و جان دانشجویان رشته پزشکی. چه شد که وزارت بهداری و بهزیستی قدیم منحل و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بجای آن تشکیل شد؟ این دو کلمه بهداشت و درمان از ذهن چه کسی برای بار اول در ایران تراوش کرد؟ در زمان رژیم منحوس پهلوی و در کاخ کثیف فرح پهلوی یک معاونت بهداشت و درمان وجود داشت که وزارت بهداری و یهزیستی آن زمان را کنترل میکرد. پس از انقلاب اینطور من فکر میکنم به دکتر منافی پیشنهاد تشکیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی داده شد و ایشان موافقت کردند. الآن وزیر بهداشت برای جلوگیری از عدم شفافیت مالی پزشکان هنگام درمان بیماران بجز ارجاع به قوه قضائیه و در حقیقت شانه از زیر بار مسئولیت خالی کردن کار دیگری میکند؟ این یعنی تمسخر مردم و نظام. چرا قضات را درگیر چیزی میکنی که با یک بخشنامه درون وزارتی قابل حل است؟ قرار نبود جامعه پزشکی روحانیت را مانعی برای پیشرفت خود بپندارد که متاسفانه الآن چنین هست. جان مک کین از اسرای جنگ ویتنام است. ولی پزشکان ما از وجود سهمیه ایثارگری در دانشگاه چنان تنفر و اشمئزازی دارند که بیا و ببین و حال آنکه کعبه آمالشان همان جان مک کین است. چرا آنجا خوب است ولی اینجا ظلم است؟ چرا خوردن نان حلال در نانوایی واجب است ولی در مطب یک نوع مصطلح غلط محسوب میشود چون دلار دائما در حال نوسان است؟ دست من در این امور بر روی آتش نیست بلکه از شدت سوختگی جزغاله شده و فاقد دست هستم که دوباره بسوزانمش. هر کس در هر مقامی احساس ضعف کرد باید شهامت این را داشته باشد که اعلام ناتوانی در انجام وظیفه کند تا در روی پاشنه بچرخد نه اینکه بخاطر حفظ مقام و منصب و پست سکوت اختیار کند و همه آحاد جامعه را در سردرگمی غرق کند. با تکنولوژی های پیشرفته ای که الآن در اختیار ما هست باید بتوانیم با صرف چند دقیقه کمتر از یک ساعت دریابیم که کدام شماره های نظام پزشکی باید جلوی فعالیتشان گرفته شود. فردای قیامت سر پل صراط بشر باندازه ای بر او سخت گرفته می شود که به او نعمت داده شده بوده. اگر همین جمله را به یک پزشک بگویید فورا بالای منبر میرود و چنان خطبه غرایی بر زبان جاری میکند که شقشقیه را فراموش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشکی که با این همه درآمد مالیات نمیده، آدم منصفیه؟ کارش مگه از خیلی از کارگران زحمت کش سخت تره؟
#مبارزه_با_فساد
#همکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشکی که این همه سال درس خونده با یک کارگر بی سواد مقایسه می کنی هر کس باید حد و جایگاه خودش را بدونه اون کارگر چطور جرات میکنه به خودش اجازه مقایسه با فرد دارای بالاترین موقعیت اجتماعی را بدهد می بایست درس می خوندی تنبلی نمی کردی تا الان کارگر نبودی هنر می کنی چند تا بیل و کلنگ می زنی?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
آره خیلی سخت تره هر کس جایگاه خودش را بدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
کارت هدیه میگیرن پزشکان بجای پول نقد
کارتخوان شون به اسم ديگران هست
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۰۱:۰۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
وقتی دولت خودرو را در بورس به بیش از دو برابر قیمت به آن پزشک می‌فروشد،انتژار داری پزشک بنشیند و مثل عقب افتاده ها تماشا کند ؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه هیچکس به حق خود قانع نیست. همانطور که عدالتی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
طرف دكتره ياد گرفته فقط در بياره نه ماليات بده اخه فقط دكترا توي اين مملكت درس خوندن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
من به عنوان یک پزشک متخصص اصلا تمایلی به کار کردن ندارم. تصور میکنم دلالی کنم یا خرید و فروش ماشین انجام بدم بدون استرس و زحمت پولدارترم تا برم اتاق عمل و چندین ساعت سرپا با استرس و تبعات احتمالی جراحی کار کنم. واقعا متاسفم برا همه چی . اینم حاصل زحمت درس خواندن ما پزشکان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
جناب ۱۲:۲۱ شخصیت امثال شما همان دلالی است ای کاش پزشک نمی شدید پزشکی شغل مقدسی است و هیچ سنخیتی باشخصیت شما ندارد شما درس هم که خواندید برای کشیدن خون مردم بوده نه نجات انسانها، شما کجا و پزشکی کجا؟ توصیه می کنم شما هرچه زودتر پزشکی را رها کنید و بروید دنبال دلال بازی که هم برای خودتان بهتر است و هم برای جامعه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۰۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
تنها شما درس نخواندید. رشته های مهندسی و ریاضی و فیزیک هم مغز دانشجو را می‌ترکانند و چه بسا زحماتشان از پزشکی بیشتر است منتها عدالت رعایت نشده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چون ب زور یا با پول پزشک شدی
خب چرا جای یک مستعد دیگری و گرفتین؟؟؟ و بیت المال و هدر دادین؟؟؟
خودش هم اختلاس گری و حق یک محق و مستعد و خوردی
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۹:۴۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
باورم شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
با این اوصافی که شما می فرمایید الان ماهانه چقدر درآمد دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
پرشکی که بخواهد به پزشکی به چشم کسب و کار نگاه کند همان بهتر که پزشکی نکند چون برای پول هر بالایی سر مریض می آورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
درست می فرمایید با حرف تون موافقم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۲:۱۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چرا کارت خوان هایی مانند مثلآ نانوایی ها برای کلیه مظام پزشکی و حتی مراکز دیگر در نظر نمیگیرند...که دستکم مردم آن را بشناسند یا بازرس ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
لطفا تلفن یا سامانه ای برای گزارش و پیگیری تخلفات دکترها اعلام کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
کاملا درسته حتما چنین چیزی لازمه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۵۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سایت سازمان امور مالیاتی یه قسمت داره بنام سوت زنی. گزارش بدید پدرشونو دربیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ندا
۱۴:۴۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقا درسته کاش شماره ای بود تا تخلفات پزشکی رو اطلاع می‌دادیم. چندوقت پیش زنگ زدم دکتر واسه بچم نوبت بگیرم منشیش گفت حتما پول نقد همراهتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۹:۴۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
تلفن‌ هم کشکه
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۹:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
آقا امین پدرشودرنمیارین که هیچ تازه راضی هم میشن ازکنارشون بگذرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
اسفند پارسال تو مطب جراح مغز و اعصاب برای تزریق آمپول به کتف بابت سندروم شانه یخ زده کارت کشیدم اومدم خونه دیدم رسید کارتخوان نوشته فرش ارغوان!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
یعنی چه فرش ارغوان؟؟ وااااا ! حالا متوجه شدم
Iran (Islamic Republic of)
H
۱۹:۴۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
حتمن فرش خریدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
همیشه توجیه تخلفات پدر مردم را درآورده، این استدلال به معنی این است که تخلفات پزشکان که ریشه در زیاده خواهی آنها دارد قانونی شود به تعبیر بهتر مکیدن خون مردم قانونی شود، پزشکی امروز یکی از پردرآمدترین شغل های کشور است و مطمین باشد تعرفه را 10برابر هم کنید آنها باز تخلف خواهند کرد چون به جمع آوری مال تشنه تر خواهند شد این طبیعت دنیا طلبی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
پزشکی همه جای دنیا جز رشته های پر درآمده خوب زحمت خیلی زیادی می کشند چطور وقتی هنرپیشه ها و فوتبالیست ها و دلالها از جیب مردم میخورن فریاد واویلا خون مردم مکیده شد زده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
جناب ۱۴:۴۱ بحث درآمد نیست بحث تخلفه و زیر پا گذاشتن قوانین کشور، کسی به درآمد قانونی پزشکان اشکال نمی گیرد عدم استفاده از کارت خوان و زیر میزی گرفتن یک دزدی است اسمش را شما هرچه می خواهی بگذار هیچ فرقی هم با جیب بری و بالا رفتن از خانه مردم ندارد بلکه بدتر است چون جیب یک مریض بیچاره را می زند.
Germany
عادل
۱۹:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
شما می گید چون سایرین میخورن پزشکان هم باید بخورن و از بخور بخور حق محرومان و ضعیفان جامعه، عقب نمونن ؟؟؟ می دونستی پزشکی قبول شدن برای اونایی که از طبقه محروم هستند تقریبا صفر شده ؟؟؟ می دونستی صندلی های پزشکی دست نخبه های کشور نیست دسته یک عده خاص است ؟؟؟ هم دارو ساز هم خودرو ساز هم مهندس نقت و ... دکتر ها هم باید چون غارت گری مردم مد شده از هم عقب نمونن ؟؟؟ دلال ها و سازنده های مسکن اکثرا دکتر هستند بس نیست این همه بی عدالتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
ولی 55 درصد مالیات میدن نق هم نمیزنن، هر گونه فرار مالیاتی هم باعث حبس های طولانی مدته حداقل 15 ساله است. میگید نه برید تحقیق کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
چه عجب يه نفر متوجه شد كه تورم روي حرفه پزشكان هم آثار مخرب داشته و خيل عظيمي از متخصصين مهاجرت كرده اند و روز بِه روز هم بيشتر مي شوند.. پزشكان عمومي جوان هم بِه علت مشكلات معيشتي و اختلاف فاحش درآمد و سطح زندگي ايران و خارج از كشور، همه بِه فكر رفتن هستند….
البته كه خانه از بنيان خراب است…
دسته جمعي بگيد بلد نيستيم درستش كنيم و خراب ترش نكنيد…
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
از کجا تا الان درآمد پزشکان در خارج از کشور بهتر از ایران شده که ما خبر نداریم؟ این جمله ات منو کشته:«پزشكان عمومي جوان هم بِه علت مشكلات معيشتي و اختلاف فاحش درآمد و سطح زندگي ايران و خارج از كشور، همه بِه فكر رفتن هستند»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
آیا مالیات گیری خارج هم مثل ایران است؟!
بروند و ببینند آیا میتوانند از زیر مالیات در بروند یا از حلقومشان بیرون کشیده میشود؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
آشنا ما از بچگی لندن نشین و پزشک شدا وضع مالی پزشکان انگلیسی از ایران ک بهتر نیس ک بدتر هم هس خدمات درمانی همگانی ش هم بدتر از ایران هس
اینقدر خود تحقیر نباشیم
Turkey
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
دقیقا نظر ۱۵:۰۳ از روی اطلاع است. مالیات بر درآمد به گونه اي تنظیم شده که‌ پزشکان زندگی متوسط و رفاه نسبی دارند. بهتر اینه که اونها که کوچ کردند از تجربه های خودشان بگویند تا افراد که اطلاع کم دارن خبردار بشن. دکترها ومتخصصان در ایران به گونه‌ای با احترام به زحمتی که‌ می‌کشند زندگی مرفهی دارند اگر فکر میکنن که کوچ کردن چاره کارشان است این کار را بکنند ولی بعد از تجربه این کار حتما بقیه رو هم تمام وکمال مطلع کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲
سیستم دارویی کشور را در یابید چه بخور بخور هایی میلیون دلاری انجام میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
دوست دارن زحمت کشیدن
آخرین اخبار